ГРОМАДСЬКО-АКТИВНА ШКОЛА



Дати дітям радість праці,

радість успіху в навчанні;
 пробудити в їхніх серцях  почуття
 це перша заповідь виховання.
В.Сухомлинський


Зміни економічної та політичної ситуації в Україні, докорінне оновлення системи освіти ставлять завдання виховання в розряд пріоритетних. Наказом Міністерства  освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 "Про Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України " актуальним є визначення стратегії та тактики виховної діяльності, впровадження інноваційних психолого-педагогічних технологій, створення власної виховної системи, стратегічною метою якої  є формування морально-духовної життєво компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі як громадянин, сім'янин, професіонал. Саме на створення моделі  нової виховної системи на засадах соціально-орієнтованого підходу, направленої на  соціалізацію учнів, з урахуванням  потенційних можливостей кожного школяра, утвердження його як особистості, включення в суспільне життя навчального закладу, міста, країни, були спрямовані зусилля педагогічного колективу комунального закладу «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів».
 На сучасному етапі педагогічний колектив виходить з таких позицій:
Ø     школа – навчальний заклад, покликаний відповідати потребам і умовам сучасного стану соціального розвитку України та забезпечити освітні потреби міста в першу чергу;
Ø     школа має бути конкретно здатною й престижною, а це можливо лише в режимі неперервного розвитку і творчого пошуку прогресивних технологій;
Ø     школа має забезпечувати різні види діяльності в широкому спектрі позакласної сфери – гуртковій, клубній, профільній, спортивній, в системі КТС, максимально сприяючи розвитку і самовизначенню особистості дитини;
Ø     вирішення поставлених завдань можливе лише в атмосфері доброзичливості, довіри, співробітництва, відповідальності на всіх рівнях шкільного педагогічного простору.
Концепція виховної системи школи спираться на ряд положень, а саме:
·        сприймання кожної особистості потенційним творцем;
·        визнання прфорітетною ідеологіює розвитку особистості ідеологію індивідуалізації;
·        організація виховного процесу в школі, виходячи з передусім з потреб особистості, її здібностей, інтересів;
·        усвідомлення, що творчу особистість може виховати тільки творчий учитель;
·        розуміння того, що творча особистість виховується, розвивається у творчій атмосфері, яку створює шкільний спосіб життя.
Реалізація завдань концепції повинна забезпечити поступовий перехід особистості до самовиховання через створення відповідних умов і надання в цьому необхідної допомоги.
    Головна мета виховної системи школи – допомогти дитині знайти себе в житті, відчути свою необхідність. А ще – навчити працювати, реалізовувати всі ті позитивні якості, які вона принесла із собою.
Одним із завдань виховної системи є підготовка учнів до дорослого життя. Саме навчання життєвої компетентності дітей та учнівської молоді забезпечить можливості розвинути у них вміння адаптуватися до нового соціального середовища, самостійно здобувати знання та переводити їх на рівень моральної рефлексії, комунікативних, толерантних відносин. Тому на засіданні методичного об’єднання класних керівників було ретельно проаналізована ситуація зі станом виховання учнів школи  і намічений комплекс необхідних заходів щодо її поліпшення і вдосконалення. Результатом роботи було  створення громадсько-активної школи, бо школа не може існувати окремо від потреб мешканців громади міста, саме вона має стати ініціатором розвитку громади. Модель Громадсько активної школи (ГАШ), не обмежуючи освітні функції, дозволяє школі стати соціокультурним центром розвитку громади. Громадсько активна школа сприяє розвитку громади,залучає її до розв’язання соціальних та освітніх проблем. Для реалізації зазначеної місії потрібно здійснити модернізацію системи діяльності школи за трьома напрямками: «Демократизація», «Партнерство», «Волонтерство».До здійснення цієї модернізації включаються зацікавлені організації та особи, але провідна роль залишається за школою. Школа надає своїм учням не тільки необхідний рівень академічної освіти, але й навички громадянської активності та самореалізації. ГАШ має великі ресурси для активізації громади та сприяє її спрямуванню на позитивне ставлення до проблем навчального закладу. ГАШ підтримує зацікавленість у підвищенні якості життя громади учнів, батьків учнів, мешканців міста шляхом організації суспільних обєднань, розробки та реалізації соціальних проектів, проведення благодійних акцій. Таким чином, освітня система школи стає системою освіти всього оточення школи. Розширення освітніх послуг школи, як вимагає модель ГАШ, стимулює розробку інноваційних освітніх програм, сприяє розвитку професійної компетентності педагогічних працівників, відповідає запитам сучасності. У межах моделі ГАШ відбувається переорієнтація освітнього процесу на особистість школяра, на формування активної громадянської позиції, відповідальності перед суспільством. Модель громадсько-активної школи сприяє більш ефективному використанню ресурсів громади в інтересах усіх  мешканців; школа отримує реальну допомогу та сприяння влади, місцевої громади, комерційних структур. Особлива увага надається взаємодії із оточуючим середовищем,формуванню громадянського світогляду дитини. Учні отримують знання, які дозволять їм у подальшому бути активними членами громадянського суспільства, беруть участь в учнівському самоврядуванні, використовують отримані теоретичні знання на практиці.
Впровадження моделі Громадсько активної школи (ГАШ) надає школі та місцевій громаді можливість стати учасниками громадянської освіти населення, сприяти становленню та розвитку українського громадянського суспільства. Громадсько активна школа (ГАШ) – це школа, яка має на меті не тільки надання освітніх послуг учню, але й розвиток громадянського суспільства, залучення батьків та громади до розв’язання соціальних та інших проблем, які існують як у школі, так і громаді.
             Громадсько-активна школа:
·        працює на основі концепції громадсько-орієнтованої освіти  як підходу до розвитку громади, що надає можливості місцевим мешканцям організаціям та закладам стати активними партнерами у розв’язанні багатьох проблем;
·        сприяє створенню ефективної системи неперервної громадянської освіти, яка інтегрує можливості закладів загальної, середньої та додаткової освіти, органів державного управління та інших соціальних інститутів на основі наступності на всіх рівнях та етапах освітнього процесу;
·        прагне стати не тільки освітнім закладом, але і громадянським, культурним, суспільним ресурсним центром громади.
Принципи розвитку Громадсько-активної школи:
·        Самовизначення. Мешканці найближчого соціокультурного оточення мають право брати участь в освітній діяльності навчального закладу з метою реалізації потреб громади.
·        Наближення до місця проживання. Участь членів громади в освітній діяльності навчального закладу, а також використання ними різних освітніх послуг навчального закладу відбувається тим активніше, чим ближче до місця проживання здійснюється діяльність навчального закладу.
·        Партнерство та співробітництво. Організації і заклади, що працюють на благо громади, підвищують ефективність використання обмежених ресурсів та якості послуг населенню на основі інтеграції, партнерства та співробітництва.
·        Послідовність та безперервність освіти. Формальні та неформальні можливості освіти мають бути доступними без обмежень для усіх представників громади.
Як зазначено в програмі «Основні   орієнтири  виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх  навчальних закладів України» сучасний зміст виховання дітей та учнівської молоді в Україні — це науково обґрунтована система загальнокультурних і громадянських цінностей та відповідна сукупність соціально значущих якостей особистості, що характе­ризують її ставлення до суспільства і держави, інших людей, праці, природи, мистецтва, самої себе. Виховання здійснюють для ідентифікації вихованця із загальновизнаними цінностями і якостями та самореалізації його сутнісних сил. Система цінностей і якостей особистості розвивається і виявляється через її власне ставлення, а саме:
·        ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави,   яке  виявляється у патріотизмі, національній самосвідомості,    правосвідомості, політичній культурі та культурі міжетнічних відносин;
·        ціннісне ставлення особистості до людей, яке виявляється у моральній активності особистості, прояві чуйності, чесності, правдивості, працелюбності, справедливості, гідності, милосердя, толерантності, совісті, терпимості до іншого, миролюбності, доброзичливості, готовності допомогти іншим, обов'язковості, добросовісності, ввічливості, делікатності, тактовності; вмінні працювати з іншими; здатності прощати і просити пробачення, протистояти виявам несправедливості, жорстокості;
·        ціннісне ставлення особистості до природи, яке  формується у процесі екологічного виховання і виявляється у таких ознаках: усвідомленні функцій природи в житії людини, самоцінності природи; почутті особистої причетності до збереження природних багатств, відповідальності за них; здатності особистості гармонійно співіснувати з природою; поводитися компетентно, екологічно безпечній; критичній оцінці споживацько-утилітарного ставлення до природи, яке призводить до порушення природної рівноваги, появи екологічної кризи; вмінні протистояти проявам такого ставлення доступними способами; активній участі у практичних природоохоронних заходах: здійсненні природоохоронної діяльності з власної ініціативи; посильному екологічному просвітництві;
·        ціннісне ставлення особистості до мистецтва  формується у процесі естетичного виховання і виявляється у відповідній ерудиції, широкому спектрі естетичних почуттів, діях і вчинках, пов'язаних з мистецтвом;
·        ціннісне ставлення особистості до праці  передбачає усвідомлення дітьми та учнівською молоддю соціальної значущості праці, розвинену потребу в трудовій активності, ініціативність, схильність до підприємництва; розуміння економічних законів і проблем суспільства та засобів їх розв'язання, готовність до творчої діяльності, конкурентоспроможності й самореалізації за умов ринкових відносин, сформованість працелюбності як базової якості особистості;
·        ціннісне ставлення особистості до себе (через фізичне, психічне та соціальне "Я") передбачає сформованість у зростаючої особистості вміння цінувати себе як носія фізичних, духовно-душевних та соціальних сил. Воно є важливою умовою формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції.
Усі змістові лінії знаходять своє відображення в урочній та позаурочній діяльності громадсько-активної школи .

Ефективність становлення  такої виховної системи школи залежить від багатоьх умов:
·        створення шкільної психолого-діагностичної служби;
·        створення навчальної і виховної інфраструктури школи;
·        організація позакласної та позашкільної роботи для учнів, батьків, учителів;
·        організація ефективного учнівського самоврядування;
·        становлення професійної компетентності класних керівників, вчителів початкових класів;
·        організація управління розвитком виховної системи









Проєкт «Громадсько-активна школа» на 2018-2022 роки

Мета: забезпечення сталого розвитку освітнього закладу та оточуючого середовища на основі  підвищення громадянської активності, сприяння реалізації громадянських ініціатив шляхом впровадження моделі Громадсько активної школи.

Завдання:

- організаційне та нормативно-правове забезпечення впровадження моделі Громадсько активної школи;

- впровадження концепції громадянсько - орієнтованої освіти;

- розвиток партнерських відносин школи та громади; розробка механізмів залучення представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем;

- створення умов для розвитку громадянської активності мешканців громади;

- розвиток форм суспільно значущої діяльності учнівської молоді на добробут рідного краю;

- модернізація структури та функцій управління навчальним закладом.


Заходи, спрямовані на реалізацію проєкту

Пріоритет

Дії, заплановані щодо покращення діяльності

за визначеним стандартом

Відповідальні

Термін виконання

Лідерство

1. Активізувати роботу ради закладу щодо залучення батьків, які не цікавляться роботою школи (інформування через соціальні мережі: Instagram, Facebook, сайт закладу).

2. Провести тренінгове заняття з учнями, працівниками школи, батьківською громадськістю, членами громади щодо організації ефективної роботи з громадою:

- «Спілкування без кордонів»;

- «Соціальний менеджмент особистості».

3. Систематично досліджувати та відзначати досягнення закладу в реалізації проєкту

Заступники з навчально-виховної, виховної роботи, педагогічні працівники

Адміністрація закладу







Заступники з навчально- виховної, виховної роботи

Постійно








2022 рік

2021 рік



Постійно




Партнерство

1. Продовжити роботу громадських благодійних фондів та інших некомерційних організацій на базі освітнього закладу

2. Забезпечити фінансування програми розвитку освітнього закладу з наступних джерел:

- бюджетне фінансування освітніх програм;

- гранди на участь у Міжнародних та Всеукраїнських соціально-освітніх проектах;

- спонсорська допомога підприємств, організацій, приватних осіб;

- кошти за окремі додаткові освітні послуги

3. Налагодити зворотній зв’язок щодо інформації про прийняті рішення партнерів (інформаційні листи)

4. Підвищити рівень заохочення членів громади щодо участі у діяльності, яку організовують наші партнери (вручення подяк активістам громади під час проведення благодійного концерту «Весна – територія добра»)

5. Розширити коло спілкування та співпраці з іншими учасниками ГАШ (Всеукраїнський фонд “Крок за кроком Програма «Школа як осередок розвитку громади»)

6. Участь у Програмі освітніх реформ в Україні «Демократична школа»



7. Забезпечити створення розвивального освітнього середовища для учнів 1 класів за Базовим стандартом Нової української школи

Координаційна рада



Координаційна рада













Координаційна рада



Координаційна рада




Координаційна рада



Педагогічні працівники, батьківська громадськість, учні та члени громади

Координаційна рада

2021-2022 роки,



Постійно















2021-2022 роки, постійно


2021-2022 роки, постійно





2020-2022 роки



Постійно





Постійно

Соціальна інклюзія

1. Оновити банк даних осіб, які потребують турботи та допомоги



2. Скласти перелік потреб, які необхідно надати даним особам


3. Реалізація проекту «Повір у себе» спрямованого на підтримку дітей з особливими потребами


4.Провести тренінг «Конструктивний діалог – крок до порозуміння» для батьків і вчителів школи

5. Організація інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами


6. Забезпечити оснащення медіатеки, ресурсної кімнати відповідно до нормативних вимог

Педагог-організатор, волонтерські загони

Педагог-організатор, волонтерські загони

Громадський інспектор, вчителі-асистенти, волонтерські загони

Заступник директора з навчально-виховної роботи

Заступник директора з навчально-виховної роботи

Директор закладу

Вересень, щороку

По мірі надходженняпостійно

Грудень, щорічно



2021 рік





2021-2022 роки



Постійно



2018-2022 роки

Послуги

  1. Провести повторний аналіз потреб громади (анкетування, опитування)

2. Здійснити моніторинг з оцінки послуг, які надаються закладом (анкетування, опитування, аналіз даних)

3. Консультації для батьків з різних питань освітнього процесу

4. Надавати різним категоріям користувачів послуги щодо підвищення інформаційної культури

5. Впроваджувати програму подальшого розвитку мережі додаткової фізичної освіти та залучення дітей до фізичної культури, поширення освітніх послуг населенню

Заступник директора з виховної роботи

Координаційна рада



Педагогічні працівники

Бібліотекар школи



Вчитель фізичної культури

Грудень

постійно

Березень

2022 р.


Постійно


2021-2022 роки, постійно


2021-2022 роки,

Постійно

Волонтерство

1. Продовжити роботу волонтерських загонів



2. Проведення акції «Від серця до серця»


3. Вжити заходів для поширення волонтерського руху серед батьків, в тому числі з метою організації освітніх чи культурних програм для членів громади

Заступник директора з виховної роботи, Кл. кер.

Заступник директора з виховної роботи, класні керівники

Координаційна рада

2021-2022 роки, 



постійно



Постійно

Навчання впродовж усього життя

1. Залучення педагогічних працівників та членів громади до відвідування різноманітних тренінгів, семінарів та курсів (у межах поширення досвіду школи як ГАШ)

2. Створення консультаційних куточків та надання індивідуалтьних консультацій для учасників ЗНО (учасників освітнього процесу, членів громади)

3. Інформування майбутніх абітурієнтів щодо вступу до ВНЗ.




4.Підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників (очні курси, заочні курси, очно-заочні курси, тренінги, вебінари з проблем впровадження громадянської освіти)

5. Проведення у рамках профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю ярмарки освіти, презентацій професій, майстер-класів, виставок художньої та технічної творчості, екскурсій з метою підвищення престижності робітничих професій

Заступник директора з навчально-виховної роботи



Заступник директора з навчально-виховної роботи


Заступники директора з навчально-виховної роботи, виховної роботи, Кл. кер.

Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагогічні працівники


Заступник директора з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів

2021-2022 роки, постійно





2021-2022 роки, постійно



2021-2022 роки, постійно





2021-2022 роки







2021-2022 роки






Розвиток громади

  1. Проводити додаткові заняття для майбутніх першокласників (за окремим графіком)



2. Проводити конференцію для батьків майбутніх першокласників «Попереду школа» з залученням психолога, логопеда, дефектолога

3. Проводити Дні відкритих дверей для вихованців дитячих садків, їх батьків, представників громади

4. Створення та участь шкільного проекту в «Бюджеті участі Гуляйпільської міської територіальної громади»

5. Забезпечити комплектування бібліотечного фонду сучасною навчальною, довідковою, художньою, науково-популярною літературою, матеріалами перспективного педагогічного досвіду на традиційних та електронних носіях інформації

6. Забезпечити проведення спортивних змагань молоді громади

7. Забезпечити оптимальну зайнятість спортивного майданчика у навчальний та позаурочний час

Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі початкових класів

Адміністрація закладу



Адміністрація закладу



Координаційна рада


Адміністрація закладу, бібліотекар





Вчитель фізичної культури

Вчитель фізичної культури

2021-2022 роки, щорічно,

червень



2021-2022 роки, щорічно, травень



2021-2022 роки



2021-2022 роки




2021-2022 роки







2021-2022 роки

2021-2022 роки


Шкільна культура

1. Проводити круглі столи, відкриті дискусії за участю учнівської ради, волонтерського загону, батьківської громадскості, членів громади щодо визначення шкільної політики.

2. Проведення заходів присвячених «Весняному тижденю добра», Міжнародному дню ГАШ тощо

3. Забезпечити проведення конкурсу «Моральний вчинок»

4. Організувати щорічне проведення творчих конкурсів, фестивалів, оглядів, акцій патріотичного, спортивного, науково-технічного, художньо-естетичного, туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного та інших напрямів з розвитку здібностей й обдаровань, виховання дітей і підлітків на рівні громади

5. Конференція «Філософія громадсько-активної школи та принципи громадсько орієнтованої освіти»

Заступник директора з виховної роботи



Заступник директора з виховної роботи

Заступник директора з виховної роботи

Заступник директора з виховної роботи







Адміністрація закладу

постійно 




березень 


березень


протягом року





Очікувані результати:

- створення освітнього закладу нового покоління, який  здійснює інтеграцію ресурсів школи та соціокультурного середовища  як умови рівного доступу особистості для якісної освіти,  підвищення якості життя громади;

- участь учнівської молоді в розробці та реалізації соціально-громадянських ініціатив;

- активність представників громади у вирішенні актуальних соціальних проблем.





Виконання проєкта «Громадсько - активна школа»

Виконуючи завдання впровадження концепції громадянсько - орієнтованої освіти, розвитку партнерських відносин школи та громади, розробки механізмів залучення представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем, направлення форм суспільно значущої діяльності учнівської молоді на добробут рідного краю, модернізації структури та функцій управління навчальним закладом сучасна школа повинна дати учням не тільки певні знання, уміння й навички, а й виховати соціально адаптовану та громадсько орієнтовану особистість, яка після закінчення школи успішно займе своє місце в житті. Саме громадсько - активна школа не відгороджує учнів від реального життя, а включає це життя в навчальну і позаурочну діяльність, створюючи єдине поле громадського виховання не тільки учнів, а й усіх учасників освітнього процесу. У результаті відбувається комплексне виховання громадянина не тільки в школі, а й поза її межами.

Громадсько-активна школа (ГАШ) є однією з інноваційних моделей розвитку освітніх систем, що передбачає максимальну участь громади у формуванні людини нового покоління, здатної до демократичних перетворень, критичного мислення, активної дії. Громадсько активна школа – це навчальний заклад, де забезпечується прагнення щодо широкого залучення до шкільного життя ресурсів місцевих громад, громадських організацій, батьків, підприємств; створення умов для виховання та практичного виявлення громадської активності учнівської молоді; тенденція до посилення відкритості самої школи як соціально-педагогічної системи.

Як громадсько-активна школа діємо із 2012 року. І вважаємо, що наш освітній заклад, надає не тільки освітні послуги здобувачам освіти, а й залучає батьківську громадськість і мешканців до вирішення проблем, які існують як у школі, так і у громаді.

Ми, приєднались до програми «Школа як осередок розвитку громади», започаткованою в Україні Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», зареєструвалися на сайті «Он-лайн база даних громадсько - активних шкіл України» і взяли на себе сміливість і відповідальність здійснити перші кроки в реалізації нового досвіду у нашому місті та довести на практиці, що школа може і повинна бути відкритою установою для всіх мешканців і бути освітнім закладом для всіх. Роботу розпочали із створення Ради громадсько-активної школи. До її складу входить 11 осіб, які виявляють значний інтерес стосовно покращання життєвого рівня громади. Проте, члени Ради осторонь стояли від даної проблеми. В закладі розроблено Концепацію ГАШ, Положення про координаційну раду ГАШ, Положення про піклувальну раду ГАШ. У 2016 році проведено засідання педагогічної ради «Громадсько-активна школа: творчі надбання, реалії, перспективи» (протокол №04 від 28.01.2016 року).

У 2018 році розроблено нову програму ГАШ за пріорітетними напрямками:

  • Лідерство:

­- створено сторінки на Instagram, Facebook, за допомогою яких активізували роботу учнівського та педагогічного колективів та залучили батьків;

- проведено тренінгове заняття з учнями, працівниками школи, батьківською громадськістю, членами громади щодо організації ефективної роботи з громадою «Спілкування без кордонів» 2020 рік, «Соціальний менеджмент особистості» 2021 рік;

- у жовтні 2021 року лідери учнівської Ради стали активними учасниками симуляційної гри “Дієва молодіжна рада”, яка допомогла кожному спробувати себе у ролі члена молодіжної ради, активного жителя чи навіть голови громади. Такий формат роботи допоміг отримати корисні знання, знайти однодумців та можливість стати частиною ініціативної групи, яка активує молодіжну раду у Гуляйпільській громаді.

  • Партнерство:

- продовжуємо залучати позабюджетні організації до покращення освітнього процесу, проведено благодійний концерт «Весна – територія добра» щороку у березні для заохочення членів громади;

- у 2019 році заклад став учасником Програми освітніх реформ в Україні «Демократична школа». В рамках програми було проведено:

  • тренінгове заняття «План дій з розвитку демократичної культури у закладі» для учнів, педагогів та батьків за участю тренерів програми "Демократична школа" А. Котенка та О.Охредько;

  • тренінг "Учнівське самоврядування в закладі освіти"для лідерів учнівського самоврядування та класних керівників за участю тренерів Програми "Демократична школа" А. Котенка та Н. Кідалової. Протягом тренінгу учасники вчилися складати основний документ учнівського самоврядування - статут учнівської організації. Неможливо створити модель демократичної школи без демократичних цінностей. Над цим питанням ми працювали під час другої сесії тренінгу разом із Наталією Кідаловою. У всіх присутніх своє бачення цінностей, але визначили основні, які повинні панувати у нашому шкільному середовищі;

  • круглий стіл для представників учнівського самоврядування та педагогічніих працівників закладу на тему "Уміти планувати - крок до успіху". Під час якого було презентовано процес створення дорожніх карт, які зможуть відобразити кінцевий результат, вміти ставити стратегічні цілі та реалізовувати мапування в освітньому процесі. Учасники познайомилися із моделлю американського психолога Роджера Харта "Участь дітей від символізму до громадянства" для того, щоб зрозуміти, чи учні й справді виконують важливі ролі в активній діяльності чи їх використовують;

  • онлайн зустріч із тренерами Програми «Демократична школа», де було проведено повторний інструмент демократичного розвитку школи. Творча група обговорила стандарти та накреслили у своїх робочих групах кроки для вдосконалення рівня обраного стандарту.

Протягом 2018-2023 р.р. здійснювалися:

  • Послуги:

- 2018-2021 роки шкільна медіатека надавала послуги різним категоріям громади щодо підвищення інформаційної культури, для батьків учасників освітнього процесу проводилися консультації практичним психологом Світланою СІРІНЬОК., заступником з виховної роботи Людмилою ВЕРБИЦЬКОЮ, директором закладу Ларисою САМАРСЬКОЮ., заступником директора з навчально-виховної роботи Оленою БІЛОЮ, педагогічними працівниками з різних питань освітнього процесу.

  • Волонтерство:

- протягом 2019 року постійно працювали волонтерські загони, де було проведено щорічну благодійну акцію «Від серця до серця», акцію «Допоможи бійцю», здійснювалося впорядкування меморіалів «Слави» відділків №1, 4;

- реалізовано:

1) проєкт «Волонтер – це стан душі» (2019 рік),

2) проєкт “Посади дубочок для синів та дочок” (2020 рік). На ІІІ Обласному фестивалі координаторів волонтерського руху в закладах освіти було підведено підсумки регіонального волонтерського проекту «Посади дубочок для синів та дочок», де було відзначено КЗ «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» в історико-краєзнавчий напрямку даного проєкту,

3) проєкт “Волонтери — покоління NEXT” (2021 рік).

  • Навчання впродовж усього життя:

- учасники освітнього процесу відвідували різноманітні тренінги, семінари;

- для інформування членів громади, здобувачів освіти у закладі створено куточок для учасників ЗНО та надавалися індивідуальні консультації;

- протягом 2018-2023 років у закладі здійснювалася профорієнтаційна робота в рамках місячника “Професійний орієнтир”. Класні керівники 5-11 класів проводили для здобувачів освіти години спілкування на тему «Твій вибір – життєвий успіх». Учні 1-4 класів приймали участь у конкурсі малюнків «Моя майбутня професія». З метою активного включення учнів у процес професійного самовизначення практичний психолог Світлана СІРІНЬОК проводила серед учнів 5-8 класів просвітницьку та діагностичну роботу направлену на здійснення свідомого вибору професій. Під час тренінгових занять та активізуючих ігор учні складали інформаційні картки – оцінки світу професій, приймали рішення та захищали проєкти. В онлайн форматі працював консультаційний пункт для здобувачів освіти з питань вибору професій. Світлана СІРІНЬОК підготувала базу даних найпопулярніших професій наступного десятиліття. Класні керівники 11 класів організовували для випускників закладу профорієнтаційну гру «LEGO – кар’єра» за сценарієм Запорізького обласного центру зайнятості. Гра інформативна та направлена на ознайомлення ринку професій даних регіонів України.

- постійно проводяться Дні відкритих дверей для ВНЗ та коледжів.

  • Розвиток громади:

- для майбутніх першокласників проводилися щорічно у червні додаткові заняття для підготовки до школи;

- для організації змістовного відпочинку було організовано пришкільний дитячий табір «Капітошка» та мовний табір «Mister Twister»;

- учнівський колектив 10-11 класів прийняв участь у обласному конкурсі відеороликів “Моя громада – моє майбутнє»;

- для поповнення бібліотечного фонду сучасною літературою проведено акцію «Подаруй книгу»;

- проводилися спільні бібліотечно-бібілографічні уроки з бібілотекарем Ніколенко Н.М. КУ Централізована бібліотечна система» ГМР;

- проводилися спільні заняття із працівниками поліції та спеціалістами ДСНС.

  • Шкільна культура

- як громадсько - активна школа наш колектив долучався до Всеукраїнської акції «Весняний тиждень добра», мета якої спільно здійснити доброчинні, корисні справи, привернути увагу громадськості до діяльності нашої школи та важливої ролі волонтерської допомоги у суспільстві. Щорічно у березні проведено заходи присвячені «Весняному тижню добра» та Міжнародному Дню ГАШ. В рамках яких проведено: турнір ввічливості, акцію «Врятуємо птахів взимку», свято добра, акцію «Книга – мій друг», трудовий десант, флеш-моб «Подаруй щастя»;

- здобувачі освіти приймали участь в обласному конкурсі «Моральний вчинок». За результатами конкурсу – ІІ місце «Волонтер – це стан душі» напрямок національно-патріотичне виховання, І місце «Вибір за нами» соціальний напрямок;

-в рамках річного плану роботи закладу проводилися творчі конкурси, фестивалі, акції патріотичного, спортивного напрямків з розвитку здібностей та обдаровань, виховання дітей та підлітків на рівні громади.

Реалізація програми «Громадсько - активна школа» сприяла вихованню у здобувачів освіти суспільної активності та відчуття відповідальності, підготовки їх до вирішення тих проблем, з якими вони зіштовхуються вже зараз, і тих із якими доведеться зустрітися після закінчення закладу.

У процесі активної громадської діяльності в молоді вироблялися практичні вміння та навички, а саме:

  • критичне мислення (уміння оцінювати різні джерела інформації під критичним кутом зору, розрізняти реальну інформацію від пропагандистської, визнавати та долати стереотипи й упередження);

  • розв'язання проблеми, конфлікту (вміння об'єктивно аналізувати різні конфлікти, залагоджувати їх, уникаючи агресії та зберігаючи власну гідність, застосувати різні підходи до розв'язання проблем);

  • співробітництво (уміння співпрацювати з іншими у процесі спільного вирішення завдань та розв'язання проблемних ситуацій);

  • перспективне бачення, розвиток уяви (уміння уявляти кращий стан власного довкілля у перспективі та прагнення до його практичного вдосконалення);

  • толерантність (навички виваженого розв'язання проблем);

  • громадська активність (спроможність впливати на прийняття суспільних рішень та ефективно співпрацювати на рівні місцевої та національної громади);

  • комунікативність (оволодівання культурою спілкування, навиками її удосконалення, збагачення словникового запасу, мовною етикою).


Комментариев нет:

Отправить комментарий