Проєкт «Громадсько-активна
школа» на 2018-2022 роки
Мета: забезпечення сталого розвитку освітнього закладу та оточуючого середовища
на основі підвищення громадянської активності,
сприяння реалізації громадянських ініціатив шляхом впровадження моделі
Громадсько активної школи.
Завдання:
- організаційне та нормативно-правове забезпечення
впровадження моделі Громадсько активної школи;
- впровадження концепції громадянсько - орієнтованої
освіти;
- розвиток
партнерських відносин школи та громади; розробка механізмів залучення
представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем;
- створення умов для розвитку громадянської активності мешканців громади;
- розвиток форм суспільно значущої діяльності учнівської молоді на добробут
рідного краю;
- модернізація структури та функцій управління навчальним закладом.
Заходи, спрямовані на реалізацію проєкту
Пріоритет |
Дії, заплановані щодо покращення діяльності за визначеним стандартом |
Відповідальні |
Термін виконання |
Лідерство |
1. Активізувати роботу ради закладу щодо залучення батьків, які не цікавляться роботою школи (інформування через соціальні мережі: Instagram, Facebook, сайт закладу). 2. Провести тренінгове заняття з учнями, працівниками школи, батьківською громадськістю, членами громади щодо організації ефективної роботи з громадою: - «Спілкування без кордонів»; - «Соціальний менеджмент особистості». 3. Систематично досліджувати та відзначати досягнення закладу в реалізації проєкту |
Заступники з навчально-виховної, виховної роботи, педагогічні працівники Адміністрація закладу
Заступники з навчально- виховної, виховної роботи |
Постійно
2022 рік 2021 рік
Постійно
|
Партнерство |
1. Продовжити роботу громадських благодійних фондів та інших некомерційних організацій на базі освітнього закладу 2. Забезпечити фінансування програми розвитку освітнього закладу з наступних джерел: - бюджетне фінансування освітніх програм; - гранди на участь у Міжнародних та Всеукраїнських соціально-освітніх проектах; - спонсорська допомога підприємств, організацій, приватних осіб; - кошти за окремі додаткові освітні послуги 3. Налагодити зворотній зв’язок щодо інформації про прийняті рішення партнерів (інформаційні листи) 4. Підвищити рівень заохочення членів громади щодо участі у діяльності, яку організовують наші партнери (вручення подяк активістам громади під час проведення благодійного концерту «Весна – територія добра») 5. Розширити коло спілкування та співпраці з іншими учасниками ГАШ (Всеукраїнський фонд “Крок за кроком” Програма «Школа як осередок розвитку громади») 6. Участь у Програмі освітніх реформ в Україні «Демократична школа»
7. Забезпечити створення розвивального освітнього середовища для учнів 1 класів за Базовим стандартом Нової української школи |
Координаційна рада
Координаційна рада
Координаційна рада
Координаційна рада
Координаційна рада
Педагогічні працівники, батьківська громадськість, учні та члени громади Координаційна рада |
2021-2022 роки,
Постійно
2021-2022 роки, постійно 2021-2022 роки, постійно
2020-2022 роки
Постійно
Постійно |
Соціальна інклюзія |
1. Оновити банк даних осіб, які потребують турботи та допомоги
2. Скласти перелік потреб, які необхідно надати даним особам 3. Реалізація проекту «Повір у себе» спрямованого на підтримку дітей з особливими потребами 4.Провести тренінг «Конструктивний діалог – крок до порозуміння» для батьків і вчителів школи 5. Організація інклюзивного навчання для дітей з особливими освітніми потребами 6. Забезпечити оснащення медіатеки, ресурсної кімнати відповідно до нормативних вимог |
Педагог-організатор, волонтерські загони Педагог-організатор, волонтерські загони Громадський інспектор, вчителі-асистенти, волонтерські загони Заступник директора з навчально-виховної роботи Заступник директора з навчально-виховної роботи Директор закладу |
Вересень, щороку По мірі надходженняпостійно Грудень, щорічно
2021 рік
2021-2022 роки Постійно
2018-2022 роки
|
Послуги |
2. Здійснити моніторинг з оцінки послуг, які надаються закладом (анкетування, опитування, аналіз даних) 3. Консультації для батьків з різних питань освітнього процесу 4. Надавати різним категоріям користувачів послуги щодо підвищення інформаційної культури 5. Впроваджувати програму подальшого розвитку мережі додаткової фізичної освіти та залучення дітей до фізичної культури, поширення освітніх послуг населенню |
Заступник директора з виховної роботи Координаційна рада
Педагогічні працівники Бібліотекар школи
Вчитель фізичної культури |
Грудень постійно Березень 2022 р. Постійно 2021-2022 роки, постійно 2021-2022 роки, Постійно |
Волонтерство |
1. Продовжити роботу волонтерських загонів
2. Проведення акції «Від серця до серця» 3. Вжити заходів для поширення волонтерського руху серед батьків, в тому числі з метою організації освітніх чи культурних програм для членів громади |
Заступник директора з виховної роботи, Кл. кер. Заступник директора з виховної роботи, класні керівники Координаційна рада |
2021-2022 роки, постійно Постійно |
Навчання впродовж усього життя |
1. Залучення педагогічних працівників та членів громади до відвідування різноманітних тренінгів, семінарів та курсів (у межах поширення досвіду школи як ГАШ) 2. Створення консультаційних куточків та надання індивідуалтьних консультацій для учасників ЗНО (учасників освітнього процесу, членів громади) 3. Інформування майбутніх абітурієнтів щодо вступу до ВНЗ. 4.Підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників (очні курси, заочні курси, очно-заочні курси, тренінги, вебінари з проблем впровадження громадянської освіти) 5. Проведення у рамках профорієнтаційної роботи з учнівською молоддю ярмарки освіти, презентацій професій, майстер-класів, виставок художньої та технічної творчості, екскурсій з метою підвищення престижності робітничих професій |
Заступник директора з навчально-виховної роботи
Заступник директора з навчально-виховної роботи Заступники директора з навчально-виховної роботи, виховної роботи, Кл. кер. Заступник директора з навчально-виховної роботи, педагогічні працівники Заступник директора з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів |
2021-2022 роки, постійно
2021-2022 роки, постійно
2021-2022 роки, постійно
2021-2022 роки
2021-2022 роки
|
Розвиток громади |
2. Проводити конференцію для батьків майбутніх першокласників «Попереду школа» з залученням психолога, логопеда, дефектолога 3. Проводити Дні відкритих дверей для вихованців дитячих садків, їх батьків, представників громади 4. Створення та участь шкільного проекту в «Бюджеті участі Гуляйпільської міської територіальної громади» 5. Забезпечити комплектування бібліотечного фонду сучасною навчальною, довідковою, художньою, науково-популярною літературою, матеріалами перспективного педагогічного досвіду на традиційних та електронних носіях інформації 6. Забезпечити проведення спортивних змагань молоді громади 7. Забезпечити оптимальну зайнятість спортивного майданчика у навчальний та позаурочний час |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителі початкових класів Адміністрація закладу
Адміністрація закладу
Координаційна рада Адміністрація закладу, бібліотекар
Вчитель фізичної культури Вчитель фізичної культури |
2021-2022 роки, щорічно, червень
2021-2022 роки, щорічно, травень
2021-2022 роки
2021-2022 роки
2021-2022 роки
2021-2022 роки 2021-2022 роки
|
Шкільна культура |
1. Проводити круглі столи, відкриті дискусії за участю учнівської ради, волонтерського загону, батьківської громадскості, членів громади щодо визначення шкільної політики. 2. Проведення заходів присвячених «Весняному тижденю добра», Міжнародному дню ГАШ тощо 3. Забезпечити проведення конкурсу «Моральний вчинок» 4. Організувати щорічне проведення творчих конкурсів, фестивалів, оглядів, акцій патріотичного, спортивного, науково-технічного, художньо-естетичного, туристсько-краєзнавчого, еколого-натуралістичного та інших напрямів з розвитку здібностей й обдаровань, виховання дітей і підлітків на рівні громади 5. Конференція «Філософія громадсько-активної школи та принципи громадсько орієнтованої освіти» |
Заступник директора з виховної роботи Заступник директора з виховної роботи Заступник директора з виховної роботи Заступник директора з виховної роботи Адміністрація закладу |
постійно березень березень протягом року
|
Очікувані результати:
- створення освітнього закладу нового покоління, який здійснює інтеграцію ресурсів школи та
соціокультурного середовища як умови
рівного доступу особистості для якісної освіти,
підвищення якості життя громади;
- участь учнівської молоді в
розробці та реалізації соціально-громадянських ініціатив;
- активність представників громади у вирішенні актуальних соціальних
проблем.
Виконання проєкта «Громадсько - активна школа»
Виконуючи завдання впровадження концепції громадянсько - орієнтованої освіти, розвитку партнерських відносин школи та громади, розробки механізмів залучення представників громади до розв’язання актуальних соціальних проблем, направлення форм суспільно значущої діяльності учнівської молоді на добробут рідного краю, модернізації структури та функцій управління навчальним закладом сучасна школа повинна дати учням не тільки певні знання, уміння й навички, а й виховати соціально адаптовану та громадсько орієнтовану особистість, яка після закінчення школи успішно займе своє місце в житті. Саме громадсько - активна школа не відгороджує учнів від реального життя, а включає це життя в навчальну і позаурочну діяльність, створюючи єдине поле громадського виховання не тільки учнів, а й усіх учасників освітнього процесу. У результаті відбувається комплексне виховання громадянина не тільки в школі, а й поза її межами.
Громадсько-активна школа (ГАШ) є однією з інноваційних моделей розвитку освітніх систем, що передбачає максимальну участь громади у формуванні людини нового покоління, здатної до демократичних перетворень, критичного мислення, активної дії. Громадсько активна школа – це навчальний заклад, де забезпечується прагнення щодо широкого залучення до шкільного життя ресурсів місцевих громад, громадських організацій, батьків, підприємств; створення умов для виховання та практичного виявлення громадської активності учнівської молоді; тенденція до посилення відкритості самої школи як соціально-педагогічної системи.
Як громадсько-активна школа діємо із 2012 року. І вважаємо, що наш освітній заклад, надає не тільки освітні послуги здобувачам освіти, а й залучає батьківську громадськість і мешканців до вирішення проблем, які існують як у школі, так і у громаді.
Ми, приєднались до програми «Школа як осередок розвитку громади», започаткованою в Україні Всеукраїнським фондом «Крок за кроком», зареєструвалися на сайті «Он-лайн база даних громадсько - активних шкіл України» і взяли на себе сміливість і відповідальність здійснити перші кроки в реалізації нового досвіду у нашому місті та довести на практиці, що школа може і повинна бути відкритою установою для всіх мешканців і бути освітнім закладом для всіх. Роботу розпочали із створення Ради громадсько-активної школи. До її складу входить 11 осіб, які виявляють значний інтерес стосовно покращання життєвого рівня громади. Проте, члени Ради осторонь стояли від даної проблеми. В закладі розроблено Концепацію ГАШ, Положення про координаційну раду ГАШ, Положення про піклувальну раду ГАШ. У 2016 році проведено засідання педагогічної ради «Громадсько-активна школа: творчі надбання, реалії, перспективи» (протокол №04 від 28.01.2016 року).
У 2018 році розроблено нову програму ГАШ за пріорітетними напрямками:
Лідерство:
- створено сторінки на Instagram, Facebook, за допомогою яких активізували роботу учнівського та педагогічного колективів та залучили батьків;
- проведено тренінгове заняття з учнями, працівниками школи, батьківською громадськістю, членами громади щодо організації ефективної роботи з громадою «Спілкування без кордонів» 2020 рік, «Соціальний менеджмент особистості» 2021 рік;
- у жовтні 2021 року лідери учнівської Ради стали активними учасниками симуляційної гри “Дієва молодіжна рада”, яка допомогла кожному спробувати себе у ролі члена молодіжної ради, активного жителя чи навіть голови громади. Такий формат роботи допоміг отримати корисні знання, знайти однодумців та можливість стати частиною ініціативної групи, яка активує молодіжну раду у Гуляйпільській громаді.
Партнерство:
- продовжуємо залучати позабюджетні організації до покращення освітнього процесу, проведено благодійний концерт «Весна – територія добра» щороку у березні для заохочення членів громади;
- у 2019 році заклад став учасником Програми освітніх реформ в Україні «Демократична школа». В рамках програми було проведено:
тренінгове заняття «План дій з розвитку демократичної культури у закладі» для учнів, педагогів та батьків за участю тренерів програми "Демократична школа" А. Котенка та О.Охредько;
тренінг "Учнівське самоврядування в закладі освіти"для лідерів учнівського самоврядування та класних керівників за участю тренерів Програми "Демократична школа" А. Котенка та Н. Кідалової. Протягом тренінгу учасники вчилися складати основний документ учнівського самоврядування - статут учнівської організації. Неможливо створити модель демократичної школи без демократичних цінностей. Над цим питанням ми працювали під час другої сесії тренінгу разом із Наталією Кідаловою. У всіх присутніх своє бачення цінностей, але визначили основні, які повинні панувати у нашому шкільному середовищі;
круглий стіл для представників учнівського самоврядування та педагогічніих працівників закладу на тему "Уміти планувати - крок до успіху". Під час якого було презентовано процес створення дорожніх карт, які зможуть відобразити кінцевий результат, вміти ставити стратегічні цілі та реалізовувати мапування в освітньому процесі. Учасники познайомилися із моделлю американського психолога Роджера Харта "Участь дітей від символізму до громадянства" для того, щоб зрозуміти, чи учні й справді виконують важливі ролі в активній діяльності чи їх використовують;
онлайн зустріч із тренерами Програми «Демократична школа», де було проведено повторний інструмент демократичного розвитку школи. Творча група обговорила стандарти та накреслили у своїх робочих групах кроки для вдосконалення рівня обраного стандарту.
Протягом 2018-2023 р.р. здійснювалися:
Послуги:
- 2018-2021 роки шкільна медіатека надавала послуги різним категоріям громади щодо підвищення інформаційної культури, для батьків учасників освітнього процесу проводилися консультації практичним психологом Світланою СІРІНЬОК., заступником з виховної роботи Людмилою ВЕРБИЦЬКОЮ, директором закладу Ларисою САМАРСЬКОЮ., заступником директора з навчально-виховної роботи Оленою БІЛОЮ, педагогічними працівниками з різних питань освітнього процесу.
Волонтерство:
- протягом 2019 року постійно працювали волонтерські загони, де було проведено щорічну благодійну акцію «Від серця до серця», акцію «Допоможи бійцю», здійснювалося впорядкування меморіалів «Слави» відділків №1, 4;
- реалізовано:
1) проєкт «Волонтер – це стан душі» (2019 рік),
2) проєкт “Посади дубочок для синів та дочок” (2020 рік). На ІІІ Обласному фестивалі координаторів волонтерського руху в закладах освіти було підведено підсумки регіонального волонтерського проекту «Посади дубочок для синів та дочок», де було відзначено КЗ «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» в історико-краєзнавчий напрямку даного проєкту,
3) проєкт “Волонтери — покоління NEXT” (2021 рік).
Навчання впродовж усього життя:
- учасники освітнього процесу відвідували різноманітні тренінги, семінари;
- для інформування членів громади, здобувачів освіти у закладі створено куточок для учасників ЗНО та надавалися індивідуальні консультації;
- протягом 2018-2023 років у закладі здійснювалася профорієнтаційна робота в рамках місячника “Професійний орієнтир”. Класні керівники 5-11 класів проводили для здобувачів освіти години спілкування на тему «Твій вибір – життєвий успіх». Учні 1-4 класів приймали участь у конкурсі малюнків «Моя майбутня професія». З метою активного включення учнів у процес професійного самовизначення практичний психолог Світлана СІРІНЬОК проводила серед учнів 5-8 класів просвітницьку та діагностичну роботу направлену на здійснення свідомого вибору професій. Під час тренінгових занять та активізуючих ігор учні складали інформаційні картки – оцінки світу професій, приймали рішення та захищали проєкти. В онлайн форматі працював консультаційний пункт для здобувачів освіти з питань вибору професій. Світлана СІРІНЬОК підготувала базу даних найпопулярніших професій наступного десятиліття. Класні керівники 11 класів організовували для випускників закладу профорієнтаційну гру «LEGO – кар’єра» за сценарієм Запорізького обласного центру зайнятості. Гра інформативна та направлена на ознайомлення ринку професій даних регіонів України.
- постійно проводяться Дні відкритих дверей для ВНЗ та коледжів.
Розвиток громади:
- для майбутніх першокласників проводилися щорічно у червні додаткові заняття для підготовки до школи;
- для організації змістовного відпочинку було організовано пришкільний дитячий табір «Капітошка» та мовний табір «Mister Twister»;
- учнівський колектив 10-11 класів прийняв участь у обласному конкурсі відеороликів “Моя громада – моє майбутнє»;
- для поповнення бібліотечного фонду сучасною літературою проведено акцію «Подаруй книгу»;
- проводилися спільні бібліотечно-бібілографічні уроки з бібілотекарем Ніколенко Н.М. КУ Централізована бібліотечна система» ГМР;
- проводилися спільні заняття із працівниками поліції та спеціалістами ДСНС.
Шкільна культура
- як громадсько - активна школа наш колектив долучався до Всеукраїнської акції «Весняний тиждень добра», мета якої спільно здійснити доброчинні, корисні справи, привернути увагу громадськості до діяльності нашої школи та важливої ролі волонтерської допомоги у суспільстві. Щорічно у березні проведено заходи присвячені «Весняному тижню добра» та Міжнародному Дню ГАШ. В рамках яких проведено: турнір ввічливості, акцію «Врятуємо птахів взимку», свято добра, акцію «Книга – мій друг», трудовий десант, флеш-моб «Подаруй щастя»;
- здобувачі освіти приймали участь в обласному конкурсі «Моральний вчинок». За результатами конкурсу – ІІ місце «Волонтер – це стан душі» напрямок національно-патріотичне виховання, І місце «Вибір за нами» соціальний напрямок;
-в рамках річного плану роботи закладу проводилися творчі конкурси, фестивалі, акції патріотичного, спортивного напрямків з розвитку здібностей та обдаровань, виховання дітей та підлітків на рівні громади.
Реалізація програми «Громадсько - активна школа» сприяла вихованню у здобувачів освіти суспільної активності та відчуття відповідальності, підготовки їх до вирішення тих проблем, з якими вони зіштовхуються вже зараз, і тих із якими доведеться зустрітися після закінчення закладу.
У процесі активної громадської діяльності в молоді вироблялися практичні вміння та навички, а саме:
критичне мислення (уміння оцінювати різні джерела інформації під критичним кутом зору, розрізняти реальну інформацію від пропагандистської, визнавати та долати стереотипи й упередження);
розв'язання проблеми, конфлікту (вміння об'єктивно аналізувати різні конфлікти, залагоджувати їх, уникаючи агресії та зберігаючи власну гідність, застосувати різні підходи до розв'язання проблем);
співробітництво (уміння співпрацювати з іншими у процесі спільного вирішення завдань та розв'язання проблемних ситуацій);
перспективне бачення, розвиток уяви (уміння уявляти кращий стан власного довкілля у перспективі та прагнення до його практичного вдосконалення);
толерантність (навички виваженого розв'язання проблем);
громадська активність (спроможність впливати на прийняття суспільних рішень та ефективно співпрацювати на рівні місцевої та національної громади);
комунікативність (оволодівання культурою спілкування, навиками її удосконалення, збагачення словникового запасу, мовною етикою).
Комментариев нет:
Отправить комментарий