ДЕМОКРАТИЧНА ШКОЛА





Сучасна школа – це щось значно більше, ніж традиційна передача знань. Школа відіграє ключову роль у вихованні громадян, які мають бути готові до життя у демократичному суспільстві. Адже саме в школі кожен отримує перший досвід (су)спільного життя, тож вкрай важливо, щоб цей досвід формував активну громадянську позицію.
Щоб знайти відповідь на запитання “Яка освіта нам потрібна?” спитаймо себе: “А у якому суспільстві ми хочемо жити?”,  де демократичні відносини та повага до прав людини.
Повага до людської гідності, рівність і партнерство – це насамперед цінності, якими ми керуємося у стосунках з іншими. Щоб демократичні засади працювали у суспільстві, у школі також важливо розвивати практичні навички співпраці, демократичної участі, критичного мислення. Крім того, важливо пропагувати й відповідні норми поведінки, демократичний стиль життя, демократичну культуру.
Всеукраїнська програма освіти для демократичного громадянства «Демократична школа» - реалізовується Європейським центром імені Вергеланда та Міністерством освіти і науки України за співпраці з Радою Європи з метою поглиблення культури демократії та розвитку громадянських компетентностей у школі. Програма фінансується Міністерством закордонних справ Норвегії.
Рада Європи розвиває концепцію освіти демократичного громадянства та освіти з прав людини (ОДГ/ОПЛ) з 1997 року. Основні принципи та підходи викладені у Хартії з освіти для демократичного громадянства та прав людини, яка тісно переплітається із законом про освіту та Концепціює «Нова українська школа».
Програма спрямована на поглиблення культури демократії і прав людини у закладі та розвиток демократичних громадянських компетентностей шляхом розвитку демократичного шкільного врядування і демократичного середовища у закладі, поглиблення партнерства з громадою, включення елементів та методів освіти з прав людини та демократичного громадянства у освітній процес.
Освіта для демократичного громадянства й освіта з прав людини покликані навчити, як жити разом, поважаючи один одного у демократичному суспільстві, знати і розуміти свої права та брати активну участь у прийнятті рішень, які нас стосуються.
Концепція нової української школи пропонує розвивати компетентності для життя у суспільстві й державі.
Рада Європи розробила Рамку компетентностей для культури демократії, яка визначає набір 20 цінностей, ставлень, вмінь та знань, необхідних для громадян у демократичному суспільстві. Ці компетентності можна розвивати за допомогою освіти для демократичного громадянства і освіти з прав людини.
Якою повинна бути школа, що сприяє формуванню демократичних громадянстких компетентностей? З положень Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства прав людини та міжнародних документів про права людини можна виділити ряд основних принципів, на які мала б опиратися демократична школа: демократична участь, різноманіття як цінність, рівність можливостей, повага до людської гідності, мирне існування.
Демократична школа – це не ідеальна школа, де немає жодних проблем. Це школа, де всі суб’єкти шкільного життя слухають і поважають одтн доного, а всі важливі рішення обговорюються і приймаються усіма сторонами.
При цьому важливо пам’ятати, що демократія – це насамперед процес, а не результат. Проведення певних окремих заходів не може забезпечити міцнішої демократії. Закладу варто постійно намагатися покращити якість відносин між усім учасниками освітнього процесу. При цьому, якщо ми прагнемо зробити наш заклад більш демократичним, нам потрібно багатоо часу й готовність змінюватися.
Щоб визначити, у яких напрямках може розвиватися школа, яка прагне стати більш демократичною,  виділили три сфери демократичних змін: це навчання демократії і прав людини у рамках освітнього процесу, розбудова демократичного середовища та врядування у школі, а також налагодження партнерства з місцевою громадою і батьками.
Усі ці виміри взаємопов’язані. Зміни в одній зі сфер неминуче тягнуть за собою зміни в інших. Так, скажімо, демократизація процесу прийняття рішень у школі покращує відносини з батьками та громадою, а вивчення прав людини в рамках окремих предметів допомагає усім учасникам освітнього процесу усвідомити свої права та обов’язки. Демократична школа знає, як залучати партнерів у громаді, і успішно це робить, а учні, які розуміють, що таке демократія і мають навики самоорганізації, можуть по-справжньому брати участь у житті місцевої громади.
Щоб почати це  у практично втілювати, експерти та тренери Програми розробили Інструмент демократичного розвитку школи. За основу документу взято положення Європейської конвенції з прав людини, Конвенції про права дитини, Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства і прав людини.
Інструмент визначає 25 демократичних стандартів у трьох основних напрямках: розвиток демократичного шкільного середовища та демократичного процесу врядування у школі, включення освіти для демократичного громадянства і прав людини в освітній процес, усталення партнерських зв’язків із громадою.
Цей Інструмент багатофункціональний. Він є самооцінкою закладу, пропонує напрямки для подальшого демократичного розвитку й допомагає моніторити рух школи у напрямку розвитку культури демократії. Він динамічний та гнучкий, його можна використовувати декілька років поспіль.
 Цей проект унікальний, бо пропонує комплексний підхід, не фокусуючи увагу лише на одній сфері у школі, яка потребує вдосконалення. Метою Програми є задіяти якомога більшу кількість суб’єктівосвітнього процесу. Ми самі будемо це реалізовувати, а тренери допоможуть  забезпечувати супровід наших ініціатив.

                

                

                

        





Презентація програми "Демократична школа" для учнів, батьків, вчителів


 

Зустріч із тренерами програми "Демократична школа"
























Он-лайн зустріч із тренерами програми "Демократична школа". 
Обговорення посібників Ради Європи та 
Закону України "Про повну загальну середню освіту"





І знову ми працюємо за Програмою "Демократична школа".
    На базі школи тренери Програми "Демократична школа" Анатолій Котенко та Наталія Кідалова провели тренінг "Учнівське самоврядування в закладі освіти"для лідерів учнівського самоврядування та класних керівників. Протягом тренінгу ми вчилися складати основний документ учнівського самоврядування - статут учнівської організації. Тренери наголосили про важливість даного документу та функціонування самоврядування у закладі.
    Неможливо створити модель демократичної школи без демократичних цінностей. Над цим питанням ми працювали під час другої сесії тренінгу разом із Наталією Кідаловою. У всіх присутніх своє бачення цінностей, але ми визначили основні, які повинні панувати у нашому шкільному середовищі.
    Зустріч пройшла у доброзичливій, діловій атмосфері і поповнила знання всіх учасників освітнього процесу, надихнула на подальшу роботу по втіленню демократичних змін.





















 

ПЛАН ДІЙ

З РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В ГУЛЯЙПІЛЬСЬКІЙ ШКОЛІ

 

Сфера змін :Сфера розвитку демократичної культури школи —Демократичне середовище і демократичне врядування

Стандарт демократичної школи, якого Ви хочете досягнути 1.1.1 Документи школи відображають принципи демократії і поваги до прав людини i їхні положення реалізуються. Досягнути поглибленого рівня

Які індикатори (з інструменту оцінки) продемонструють Ваші досягнення?

1. В школі наявні оновлені внутрішні документи.

2.Процедура розробки та прийняття документів була демократичною, до їх розробки були залучені всі УОП.

3.Документи доступні для ознайомлення.

4. Розроблено процедуру внесення змін до документів.

5.Відповідність внутрішніх документів демократичним принципам.

Які заходи Ви плануєте здійснити для досягнення запланованих демократичних змін?

Яких результатів якісних та кількісних Ви хочете досягнути цим заходом?

Як ці результати сприятимуть досягненню обраному рівню стандарту демократичної школи?

1Створити робочу групу по оновленню внутрішніх шкільних документів

1.Створено групу.

2.Наявність в групі представників різних категорій УОП.

3.Визначено документи, які потребують оновлення.

Підвищиться зацікавленість УОП до внутрішніх документів.

Налагодиться співпраця різних категорій УОП.

2Розробити процедуру внесення змін до документів

 

1.Створено правила внесення змін.

2.Дано відповіді на запитання: Хто ініціює?Хто створює Проект?Як проходить обговорення?Як приймається рішення?

Консолідується шкільний колектив. Піднімається значимість кожного УОП. Посилюється ініціативність. З’явиться інтерес до демократичних процедур та процесів.

3Розробка нових та внесення змін до вже існуючих документів.

 

1.Розроблено проекти.

2.Проведено їх обговорення.

3.Враховано пропозиції різних категорій УОП.

4Створено нові чи оновлено діючі внутрішні документи.

Підвищиться рівень обізнаності УОП з внутрішніми документами. Оновлені документи будуть відповідати демократичним стандартам та процедурам. Посилиться роль  учнівського, батьківського та вчительського  самоврядування.

УОП краще розумітимуть зміст Законів України Про освіту, Про загальну середню освіту

На розвиток яких громадянських компетентностей учнів, вчителів, батьків та представників громади будуть спрямовані демократичні зміни у школі?

Повага

Громадянська свідомість

Відповідальність

Впевненість у собі

Аналітичне і критичне мислення

Вміння слухати та спостерігати

Емпатія

Гнучкість та вміння адаптуватися

Уміння співпрацювати

Уміння вирішувати конфлікти

 

Сфера змін (з інструменту оцінки)

1.1 ШКІЛЬНЕ СЕРЕДОВИЩЕ І ТИП ВРЯДУВАННЯ В ШКОЛІ ЄДЕМОКРАТИЧНИМИ

Стандарт демократичної школи, якого Ви хочете досягнути (з інструменту оцінки): 1.1.2 У школі функціонують органи учнівського самоврядування. Досягнути сталого рівня

Які індикатори (з інструменту оцінки) продемонструють Ваші досягнення? 

1. Створено органи учнівського самоврядування.

2.Затверджено статутний документ самоврядування.

3.Демократично обрано керівні органи.

4.Учнівське самоврядування ініціює та впроваджує власні рішення.

5.Органи учнівського самоврядування беруть участь в прийнятті загальношкільних рішень.

Які заходи Ви плануєте здійснити для досягнення запланованих демократичних змін?

Яких результатів якісних та кількісних Ви хочете досягнути цим заходом?

Як ці результати сприятимуть досягненню обраному рівню стандарту демократичної школи?

1Створення ініціативної групи.

 

1.Ініціативну групу створено.

2.Кількісний та якісний склад групи здатен вирішити завдання.

3.Ініціативна група комунікує з адміністрацією та педагогами.

4. Ознайомлення з нормативною базою учнівського самоврядування (Закон про ЗСО)

Виявлення лідерів учнівського колективу.. Підвищаться довіра, відповідальність та статус лідерів самоврядування у шкільному житті.

2 Оновлення положення про учнівське самоврядування

 

 

1. Лідери учнівського самоврядування

*набули досвід розробки положення;

*Зрозуміли сутність демократичних цінностей і процедур;

*навчилися обговорювати важливі питання та консультуватися з дорослими.

1. Затверджено положення.

Учні зможуть свідомо підійти до організації самоврядування у школі на демократичних принципах та підвищити його ефективність та дієвість

 

3.Провести демократичні вибори президента та перезавантажити систему учнівського самоврядування

 

 

1.Висунення кандидатів, агітація, процес виборів,

2. Будуть проведені реальні демократичні вибори, підвищиться активність кандидатів і виборців.

3. Відбудеться оновлення учнівського самоврядування на демократичних засадах

Учні познайомляться з перевагами демократичних процедур і зможуть реалізувати своє право обирати та бути обраним, відчують відповідальність за доручений напрям роботи

 

4.Навчання лідерського активу тренерами ДШ

1.Проведення тренінгу.

2.Знайомство з нормативною базою.

Лідери учнівського самоврядування зможуть отримати відповіді, поради та інформацію для роздумів від тренерів ДШ.

5.Створити блог учнівського самоврядування та групу у соціальних мережах

1.Покращиться поінформованість учнів школи та усіх зацікавлених осіб про діяльність і рішення учнівського самоврядування.

2.Полегшиться проведення різноманітних соціологічних досліджень з актуальних проблем шкільного та громадського життя.

3.Підвищиться ефективність реагування на скарги та пропозиції учасників освітнього процесу

Органи учнівського самоврядування зможуть більш швидко та адекватно реагувати на проблеми шкільного життя та запити учнів.

Посилиться авторитет самоврядування, проявиться інтерес до нього в інших УОП та громади.

6.Провести конкурс учнівських ініціатив щодо покращення шкільного життя та життя громади.

 

1.Виявити та підтримати учнівські ініціативи щодо покращення шкільного життя та життя громади.

2. Допомогти учням відчути, що вони господарі та будівники власної школи, яких підтримують педагогічний колектив, батьки та громада.

3.Кращий проект подати на конкурс «Бюджет участі» та реалізувати його.

Відібрати та спільно реалізувати найкращі та найважливіші соціальні проекти, спрямовані на покращення якості навчання, відпочинку та життя учнів школи.

Навчитися захищати свої ідеї під час їх реалізації.

Виділити кімнату (зону) для роботи учнівського самоврядування.

 

 

1.Створено умови для автономної діяльності учнів.

2.Посилено відчуття свободи та відповідальності у лідерів самоврядування.

Підвищаться довіра, відповідальність та статус лідерів самоврядування у шкільному житті,

Взяти участь в роботі педради та ради школи, делегувавши туди своїх представників.

1.Участь учнівського самоврядування в роботі педрад та ради школи. 2.Кількість виступів. 3.Реалізація ідей.

4.Реакція дорослих на ініціативи.

Підвищиться статус самоврядування. Підвищиться обізнаність учнів з роботою школи. Учні зможуть озвучити свої побажання та проблеми, захищати власні інтереси.

На розвиток яких громадянських компетентностей учнів, вчителів, батьків та представників громади будуть спрямовані демократичні зміни у школі? 

Визнання цінності демократії

Аналітичне і критичне мислення

Вміння слухати та спостерігати

Гнучкість та вміння адаптуватися

Уміння співпрацювати

Уміння вирішувати конфлікти

Повага

Громадянська свідомість

Відповідальність

Впевненість у собі

Сфера змін (з інструменту оцінки): 3.1. ПРЕДСТАВНИКИ ШКОЛИ ОРГАНІЗОВУЮТЬСЯ І ДІЮТЬ, ЩОБ ВИРІШИТИ МІСЦЕВІ Й ГЛОБАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ (У СФЕРІ ЕКОЛОГІЇ,  ЗДОРОВ’Я ТОЩО

Стандарт демократичної школи, якого Ви хочете досягнути (з інструменту оцінки): 3.1.3 Учителі, учні та батьки долучаються до діяльності місцевих організацій громадянського суспільства. Досягнути поглибленого рівня

Які індикатори (з інструменту оцінки) продемонструють Ваші досягнення? 

1. Школа співпрацює з громадою.

2.Наявна «Карта можливостей»

3. Створено плани спільної діяльності.

4. Започатковано та реалізовано спільні проекти.

Які заходи Ви плануєте здійснити для досягнення запланованих демократичних змін?

Яких результатів якісних та кількісних Ви хочете досягнути цим заходом?

Як ці результати сприятимуть досягненню обраному рівню стандарту демократичної школи?

1.Створити «Карту можливостей»

 

1.Виявлено структури в громаді, які зацікавлені в співпраці зі школою.

2.Виявлено структури в громаді, з якими школа зацікавлена в співпраці.

Налагодження зв'язків з громадою

2.Розробка та підписання планів роботи (договорів)з зацікавленими структурами.

 

1.Наявність документів про співпрацю. Їх зміст.

2.Різносторонність структур , з якими співпрацює школа.

3.Оцінка результатів співпраці.

Нлагодження зв'язків з громадою

Підвищення авторитету школи та колективу.Закріплення взаємної відповідальності за пророблену роботу.

3.Реалізація спільних проектів.

 

1.Кількість та якість проектів.

2.Результати реалізації проектів.

3.Кількість залучених УОП  до реалізації проектів.

Нлагодження зв'язків з громадою

Підвищення авторитету школи та колективу.Закріплення взаємної відповідальності за пророблену роботу.

На розвиток яких громадянських компетентностей учнів, вчителів, батьків та представників громади будуть спрямовані демократичні зміни у школі? 

Уміння співпрацювати

Уміння вирішувати конфлікти

 Громадянська свідомість

Відповідальність

Впевненість у собі

 ІСТОРІЯ УСПІХУ

Учнівське самоврядування у демократичній школі.

Сенс учнівського самоврядування в сучасній, демократичній школі полягає не в управлінні одних дітей іншими, а в навчанні всіх дітей основам демократичних відносин у суспільстві, у навчанні їх керувати собою, своїм життям у колективі. До того, як команда КЗ «Гуляйпільська спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» ГМР стала учасницею Програми «Демократична школа», у закладі «формально» існувало учнівське самоврядування, яке нібито виконувало якісь функції, ініціативи від учнів не було, заходи проводили ті, які вчителі самі планували. Визначивши свої проблеми під час тренінгів, шкільна команда дійшла висновку, що насамперед потрібно створити ефективне учнівське самоврядування в якому б були активні, творчі, впевнені школярі, які висувають свої ідеї, підтримують цікаві думки інших, працюють у команді.









Під керівництвом компетентних тренерів Програми «Демократична школа» процес таки пішов. Першим важливим кроком стала розробка Статуту про учнівське самоврядування. У закладі обговорювали проєкт, збирали пропозиції, і лише потім затвердили на загальношкільному референдумі. А вже після цього провели вибори голови унівської ради відповідно до Положення про вибори.


«Кожен кандидат готував передвиборчу програму, яку зміг представити  учням 5-11 класів. Проводив агітаційну роботу. Усе відбувалося дуже демократично, і врешті кожен учень зміг проголосувати за того кандидата, який найкраще презентував себе та свій план дій, спрямований на розвиток  закладу», - наголошує Людмила Вербицька.     







     

Активним виборчим правом були наділені учні 5-11 класів. За підсумками голосування головою учнівської ради було обрано ученицю 9 класу Анну Плющій.

Далі було створено учнівську раду LOREM”.

 

Llistening to (прислухаються)

Ooutright (цілеспрямовані)

Rresponsible (відповідальні)

Eeffective (діючі)

Mmodern (сучасні)



Для її формування ми запропонували прийняти участь всім бажаючим від кожного класу (з 5 по 11). Так  учнівська рада налічує 15 чоловік, які бажають активно працювати. Учнівська рада має такий склад: голова, заступник, радники центрів. Маємо чотири центри: культури та дозвілля, юстиції та внутрішніх справ, роботи з молодшими школярами та прес-центр. Зрештою, можна сказати, що в закладі з’явилась активна учнівська громада.


До речі, діти мають свою кімнату учнівського самоврядування, про яку вони дуже мріяли. Також створили групу в Instagram у якій можуть обговорюти те, що не встигли на засіданні або про, що можливо забули. Крім того, активно ведуть сторінки в соціальних мережах, в яких з радістю звітують про проведену роботу.
Після оновлення органів
учнівського самоврядування учні почали активніше долучатись до роботи. Створили нову символіку, «скриньку ідей», «Топ 10 правил для учнів», налагодили роботу з молодшими школярами, оновили шкільні заходи та проєкти, щомісяця створюють тематичні фотозони у фоє закладу.  Школярі відчули, що їхні ініціативи важливі, реалістичні і можуть бути втілені у життя. Вони почали вільно висловлювати і відстоювати власну точку зору, активно пропонувати і впроваджувати зміни, а головне співпрацювати з педагогічним колективом. Вперше членів учнівського самоврядування було запрошено на засідання педагогічної ради, де вони презентували новостворені правила для учнів.

«Точно можу сказати, що ми пройшли досить таки великий та кропіткий шлях. Ми отримали неабиякий досвід в організаційних питаннях, почали більше прислухатися один до одного, класно працювати в команді. Можна навіть сказати, стали справжньою сім’єю! Кожен отримав чудові емоції та враження в цій сфері. Будемо раді працювати та розвиватися далі!» - зазначає голова учнівської ради Анна Плющій.

Завдяки змінам у роботі учнівського самоврядування, змінилось ставлення учнів до закладу. Дітям стало цікаво, бо їм перестали нав’язувати заходи. Тепер школярі самі пишуть сценарії, з великим інтересом готуються до конкурсів, а найголовніше - самостійно долучаються до різних проєктів, так учні зареєструвалися у «Спільно. Сильно. Шкільний тиждень активізму»,  «Хештег – Марафоні за безпеку дорожнього руху» та активно реалізовують їх в нашій громаді. Учителі  не втручаються, не забороняють, а  підтримують їх. 



12.                                        Проєкт «Демократична школа» на  2021-2026 роки

Мета: розвиток демократичного шкільного врядування і демократичного середовища у закладі, поглиблення партнерства з громадою, включення елементів та методів освіти з прав людини та демократичного громадянства в освітній процес.

Завдання:

- підтримувати ініціативу шкільної спільноти та територіальної громади, спрямованої на впровадження демократичних змін в закладі;

- реалізовувати ініціативи та здійснювати моніторинг демократичних змін в освітньому закладі;

- організовувати співпрацю зі школами інших регіонів України, зацікавлених спрямовувати спільні зусилля на розвиток демократичного врядування, демократичних структур та культури демократії;

- будувати партнерські взаємовідносини (в т.ч. органами місцевого самоврядування);

- оновлювати підходи ОДГ/ОПЛ в освітньому процесі.

План дій з розвитку демократичної культури у закладі

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Сфера змін 

І. Сфера розвитку демократичної культури школи –

демократичне середовище та демократичне врядування

1.

Організація учнівського самоврядування

Вересень, постійно

Педагог-організатор, класні керівники

2.

Розробка шкільних документів закладу, що відображають принципи демократії і поваги до прав людини i їхні положення реалізуються

За необхідністю

Адміністрація закладу, творчі групи

3.

Вибори голови учнівської ради

2022 рік

Виборча комісія

4.

Створення організацій та груп за інтересами задля демократизації процесу прийняття рішень

Постійно

Педагогічні працівники, учнівське самоврядування

5.

Діалог учнівського самоврядування з вчителями початкових класів (донесення рішень учнівського самоврядування та вивчення інтересів учнів початкової школи)

Проведення спільних заходів «День першокласника», місячник початкової школи

Постійно, протягом року

 

Вересень, щорічно

Учнівське самоврядування

6.

Ознайомлення з діяльністю органів місцевого самоврядування (день міського голови, день депутата)

 

Грудень, щорічно

Заступник з виховної роботи, голова учнівської ради

7.

Обмін публічною інформацією в закладі

Постійно

Адміністрація закладу

8.

Проведення заходів з протидії дискримінаційним чи принизливим діям, розповсюдженню неправдивої інформації

Постійно, протягом року

Педагогічні працівники

9.

Проведення заходів у закладі щодо мирного вирішення конфліктів, протидії дискримінації (булінгу, мобінгу, гендерній дискримінації) із залученням усіх сторін

Постійно, протягом року

Заступник з виховної роботи, класні керівники, вчителі початкових класів

ІI. Сфера розвитку демократичної культури в школі — розвиток громадянських компетентностей в освітньому процесі

1.

Створення та систематична діяльність творчої групи вчителів з питань впровадження ОДГ/ОПЛ.

Вересень 2021 року

Заступник з навчально-виховної роботи

2.

Впровадження в освітній процес «80 вправ для формування громадянської та соціальної компетентностей під час вивчення різних шкільних предметів», посібників ради Європи

Протягом 2021-2026 років

Педагогічні працівники

3.

Створення та реалізація шкільних  проектів та ініціатив, спрямованих на розвиток громадянських компетентностей учнів

Протягом 2021-2026 років

Педагогічні працівники

4.

Впровадження активних та інтерактивних методів навчання з метою розвитку громадянських компетентностей

Протягом 2021-2026 років

Педагогічні працівники

5.

Підвищення кваліфікації педагогічних  працівників з освіти для демократичного громадянства та освіти з прав людини і дотичної тематики

Протягом 2021-2026 років

Заступник з навчально-виховної роботи, педагогічні працівники

6.

Вибір профільного навчання у 10 класі

Травень, щороку

Батьки, учні

III. Співпраця з місцевою громадою

1.

Проведення спільних заходів із батьківською громадскістю та представниками громади

Протягом 2021-2026 років

Педагог-організатор, класні керівники

2.

Провести анкетування, щодо можливості створення ініціативних груп

Вересень 2021 року

Творча група

3.

Створити ініціативних груп (батьки, учні вчителі)

Вересень 2021 року

Ініціативна група

4.

Співпраця ініціативних груп з місцевою громадою для вирішення проблем які виникли (місячники екології, благодійні ярмарки участь в загальноміських заходах, ініціатором яких виступає міська рада)

Протягом 2021-2026 років

Ініціативні групи

5.

Участь у концертних програмах, проєктах, інформаційних заходах громади

Протягом 2021-2026 років

Учасники освітнього процесу

6.

Залучення лідерів учнівського самоврядування до співуправління молодіжною сферою у місцевій громаді

Протягом 2021-2026 років

Учнівське самоврядування

7.

Залучення партнерів до закладу з метою участі у заходах та розгляду рішень з розвитку школи

Протягом 2021-2026 років

Адміністтарція закладу, педагогічні працівники

8.

Співпраця з організаціями громадянського суспільства, ЗМІ, представниками бізнесу та органів самоврядування

Протягом 2021-2026 років

Адміністтарція закладу, педагогічні працівники

 

Очікувані результати:

·  створення моделі розвитку демократичної культури у закладі;

·  встановлено партнерські відносини;

·  втілення принципів Хартії Ради Європи з освіти для демократичного громадянства та прав людини в освітній процес.



ТИЖДЕНЬ ДЕМОКРАТИЧНОЇ ШКОЛИ

Наказ "Про проведення тижня демократичної школи"

Наказ "Про підсумки проведення тижня демократичної школи"

















Комментариев нет:

Отправить комментарий