Що є булінгом?
Згідно з ЗУ «Про освіту» булінгом (цькуванням) є:
- дії чи бездіяльність
- полягає у різних формах насильства
- вчиняється як очно, так і через цифровий простір
- вчиняється між учасниками освітнього процесу, коли дитина є однією зі сторін (між учнями або між учнями та вчителем)
- реальним або ймовірним наслідком є шкода психічному або фізичному здоров’ю.
Відповідно, до булінгу не відносяться такі випадки:
– цькування між вчителями, що не стосується учнів;
– цькування в мережі Інтернет, що відбувається не між учасниками одного освітнього середовища.
Булінг також визначається як жорстоке поводження (пп.2. п. 5. Постанови КМУ №585) та передбачає реагування відповідними суб’єктами – Службою у справах дітей та Національною поліцією України.
Всі учні мають право на захист від булінгу (стаття 53 ЗУ «Про освіту»), а керівник закладу зобов’язаний забезпечити освітнє середовище, вільне від насильства.
Право на захист від булінгу
Відповідальність за булінг (цькування) між учасниками освітнього процесу передбачена статтею 173-4 КУпАП.
Керівник закладу освіти (директор) повинен:
розглянути заяву про випадок булінгу, а також вжити заходів за рішенням комісії на основі розслідування випадку
забезпечення виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг тим, хто вчинив булінг, потерпів від нього або став свідком цькування
повідомити уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу
згідно зі ст.26 ЗУ “Про освіту”
Повноваження комісії з розгляду випадку булінгу (згідно з Постановою КМУ №585):
• Аналіз інформації про обставини булінгу
• Розроблення, виконання, систематичний (щоквартальний) перегляд і коригування індивідуального плану із забезпеченням відповідності запланованих заходів інтересам дитини
• Ініціювати розгляд питання щодо соціального захисту дитини.
Заклад освіти зобов’язаний (стаття 26 ЗУ «про освіту» та Постанова КМУ №585) повідомити Службу у справах дітей та органи Національної поліції України про випадок булінгу
згідно з Постановою КМУ №585
Роль поліції в реагування на булінг
Дитина, яка вчинила булінг, потрапляє на профілактичний облік підрозділів ювенальної превенції.
Якщо булер протягом року не вчиняв інше цькування, він/вона знімається з профілактичного обліку.
згідно з Наказом МВС №1044 від 19.12.2017
Контактна інформація керівників та педагогічних працівників закладу
до яких, відповідно до посадових обов’язків, можуть звертатися учасники освітнього процесу для оперативного вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини:
Директор - Самарська Лариса Володимирівна 050 569 16 44
Громадський інспектор – Сплавник Вікторія Валеріївна 050 957 09 05
Заступник директора з навчально-виховної роботи – Біла Олена Іванівна 066 958 62 39
Заступник директора з виховної роботи - Вербицька Людмила Олександрівна 095 357 50 42
Практичний психолог – Сіріньок Світлана Володимирівна 095 945 40 56
Класні керівники та вчителі початкових класів.
Номер телефону Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства 1547;
телефонні номери Національної дитячої «гарячої» лінії 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).
- Навчально-методичний посібник "Організація роботи з розв'язання проблеми насильства в школі".
- Методичні рекомендації "Організація роботи з розв'язання проблеми насильства в загальноосвітньому навчальному закладі".
- Навчально-методичний посібник. Розбудова миру. Профілактика і вирішення конфліктів з використанням медіації: соціально-педагогічний аспект. "Методичні розробки занять, тренінгів для учнів, батьків, педагогів"
- Методичні рекомендації "Профілактика булінгу як соціального явища у шкільному середовищі".
- Програма тренінгових занять "СТОП -Булінг" орієнтована на профілактику насилля в шкільному середовищі.
- Посібник для батьків учнів початкової та середньої школи "Булінг ми всі зможнмо це зупинити".
- "СТОП ШКІЛЬНИЙ ТЕРОР". Особливості цькувань у дитячому віці. Профілактика та протистояння булінгу.
- Методичні рекомендації "Кібер-булінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист дитини".
- Методичний посібник "Навчіть дитину захищатися".
- Методичні рекомендації МОН України "Запобігання та протидія насильству".
- Посібник для вчителя "Не смійся з мене".
- Мультфільм "Жив собі чорний кіт"
- Мультфільм "Вірте у любов, вірте у Різдво"
- Мультфільм "Курка, яка несла всяку всячину"
- Корисні посилання щодо теми антибулінгу.
- Методичний посібник "Протидія булінгу в закладах освіти: системний підхід".
-
Проєкт
«Заклад
освіти – толерантне середовище,
СТОП
БУЛІНГ»
на
2021-2026 роки
Мета: попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії насильству та булінгу.
Завдання:
сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;
скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;
організувати профілактичну роботу на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;
забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;
поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;
налагодити правову пропаганду й освіту через наочну агітацію та шкільну газету.
Шляхи реалізації проєкту
2021/2022 навчальний рік |
||||
|
Урок відвертого спілкування «Допоможи собі рятуючи інших». |
10 кл. |
Вересень 2021 р. |
Кравець Т.С. |
|
Поради батькам «Як розпізнати, що дитина страждає від булінгу в школі» |
2 кл. |
Вересень 2021 р. |
Бондарук В.Д. |
|
Тренінгове заняття «Спуск ескалатором за допомогою «Я-повідомлень» |
9 кл. |
Вересень 2021 р. |
Шамрай С.О. |
|
Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння. |
Педагоги |
Вересень 2021 р. |
Сіріньок С.В. |
|
Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.». |
Педагоги |
Вересень 2021 р. |
Сіріньок С.В. |
|
Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2021 р. |
Сіріньок С.В. |
|
Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2021 р. |
Сіріньок С.В. |
|
«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду» |
1; 5 кл |
Жовтень 2021 р |
Сіріньок С.В. |
|
Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.» |
Педагоги |
Листопад 2021 р |
Сіріньок С.В. |
|
Акція «16 днів проти насильства» |
1-11 |
Листопад |
Педагогічні працівники |
|
Перегляд відеопрезентацій «Кібербулінг або агресія в інтернеті. Способи розпізнання і захист дитини» |
10 кл. |
Січень 2022 р. |
Кравець Т.С. |
|
Тренінгове заняття «Вчіться давати рішучу відсіч» |
9 кл. |
Січень 2022 р. |
Шамрай С.О. |
|
Психолого-педагогічний семінар -практикум : «Формування психологічної компетентності педагогічних працівників у здійснені профілактики насилля та вирішення конфліктів, шляхом впровадження відновних практик.» |
Педагоги |
Січень 2022 р. |
Сіріньок С.В. |
|
Батьківські збори «Протидія цькування в учнівському колективі» |
10 кл. |
Квітень 2022 р. |
Кравець Т.С. |
|
Тренінгове заняття «Разом ми можемо» |
9 кл. |
Квітень 2022р. |
Шамрай С.О. |
|
Інтерактивна бесіда «Впевнене НІ» |
2 кл. |
Квітень 2022р. |
Бондарук В.Д |
|
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
|
Протягом року |
Сіріньок СВ., Вербицька Л.О. |
|
Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
|
Протягом року |
Адміністрація закладу |
|
Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія) |
1-11 кл |
Вересень 2021 |
Класні керівники |
|
Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції |
1-11 кл |
Протягом року, згідно графіку |
Вербицька Л |
|
Психолого-педагогічний семінар “Конфлікти в освіті: шкільна медіація” |
Клас. Керів. |
Грудень 2021 |
Вербицька Л. Сіріньок С. |
|
Практичне заняття “Конфлікт в освітньому середовищі.” |
Пед. праців |
Січень 2022 |
Вербицька Л. Сіріньок С. |
|
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Бат. громад |
Грудень 2021 |
Адміністрація закладу |
|
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі |
1-11кл |
Січень 2022 |
Сіріньок С. |
|
Вивчення тривожності та агресії учнів проективними методами діагностики |
1-10кл |
Січень 2022 |
Сіріньок С. |
|
Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню) |
Пед. праців |
Протягом року |
Адміністрація закладу |
|
Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
Бат. громад |
Протягом року |
Класні керівники, вчителі початкових класів |
2022/2023 навчальний рік |
||||
1. |
Місячник профілактики суїцидального ризику: Діагностика вивчення суїцидального ризику серед учнів 8-11 кл. |
8-11 кл |
Вересень 2022 р. |
Сіріньок С.В. |
2. |
Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння. |
Педагоги |
Вересень 2022 р. |
Сіріньок С.В. |
3. |
Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.». |
Педагоги |
Вересень 2022 р. |
Сіріньок С.В. |
4. |
Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2022р. |
Сіріньок С.В. |
5. |
Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2022 р. |
Сіріньок С.В. |
6. |
«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду» |
1; 5 кл |
Жовтень 2022 р |
Сіріньок С.В. |
7. |
Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.» |
Педагоги |
Листопад 2022 р |
Сіріньок С.В. |
8. |
Тренінгове заняття «Невидима межа» |
10 кл. |
Жовтень 2022 р. |
Шамрай С.О. |
9. |
Акція «16 днів проти насильства» |
1-11 |
Листопад 2022 р. |
Педагогічні працівники |
10. |
Виховна година «Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання» |
3 кл. |
Листопад 2022 р. |
Бондарук В.Д |
11. |
Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини |
11 кл. |
Грудень 2022 р. |
Кравець Т.С. |
12. |
Тренінгове заняття «Полотно оповідей про родинні зв’язки» |
10 кл. |
Грудень 2022р. |
Шамрай С.О. |
13. |
Вивчення тривожності та агресії учнів проективними методами діагностики |
1-10кл |
Січень 2023 |
Сіріньок С. |
14. |
Урок відвертого спілкування «Стержись! Бо, що посієш те й пожнеш. Про стосунки в учнівському середовищі» |
11 кл. |
Березень 2023 р. |
Кравець Т.С. |
15. |
Тренінгове заняття «Ти сильний, але разом ми сильніші» |
10 кл. |
Квітень 2023р. |
Шамрай С.О. |
16. |
Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки дітей |
3 кл. |
Травень 2023 р. |
Бондарук В.Д |
17. |
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
|
Протягом року |
Сіріньок С.В. Вербицька Л. |
18. |
Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
|
Протягом року |
Адміністрація закладу |
19. |
Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія) |
1-11 кл |
Вересень 2022 |
Класні керівники |
20. |
Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції |
1-11 кл |
Протягом року, згідно графіку |
Вербицька Л |
21. |
Круглий стіл “Безпечна школа. Маски булінгу” |
Пед. праців |
Жовтень 2022 |
Вербицька Л. Сіріньок С. |
22. |
Круглий стіл “Дискримінація у школі. Що варто знати” |
Працівники закладу |
Січень 2023 |
Адміністрація закладу |
23. |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Бат. громад |
Грудень 2022 |
Адміністрація закладу |
24. |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі |
1-11кл |
Січень 2023 |
Сіріньок С. |
25. |
Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню) |
Пед. праців |
Протягом року |
Адміністрація закладу |
26. |
Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
Бат. громад |
Протягом року |
Класні керівники, вчителі початкових класів |
2023/2024 навчальний рік |
||||
1. |
Година спілкування «Стоп. Булінг» |
9 кл. |
Вересень 2023 р. |
Класний керівник |
2. |
Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння. |
Педагоги |
Вересень 2023 р. |
Сіріньок С.В. |
3. |
Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.». |
Педагоги |
Вересень 2023 р. |
Сіріньок С.В. |
4. |
Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2023 р. |
Сіріньок С.В. |
5. |
Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2023 р. |
Сіріньок С.В. |
6. |
«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду» |
1; 5 кл |
Жовтень 2023 р |
Сіріньок С.В. |
7. |
Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.» |
Педагоги |
Листопад 2023 р |
Сіріньок С.В. |
8. |
Діагностичне обстеження вивчення тривожності та агресії учнів. |
6-10кл |
Листопад 2023 р |
|
9. |
Тренінгове заняття «Надірване серце» |
11 кл. |
Жовтень 2023 р. |
Класний керівник |
10. |
Круглий стіл « Як не стати жертвою булінгу?» |
10 кл. |
Жовтень 2023 р. |
Класний керівник |
11. |
Година спілкування «Кібербулінг. Який він?» |
7 кл. |
Листопад 2023 р. |
Класний керівник |
12. |
Акція «16 днів проти насильства» |
1-11 |
Листопад 2023 р. |
Педагогічні працівники |
13. |
Перегляд відеопрезентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати» |
7 кл. |
Лютий 2024 р. |
Класний керівник |
14. |
Дискусія з батьками «Безпечна школа. Боротьба з булінгом» |
8 кл. |
Квітень 2024 р. |
Класний керівник |
15. |
Батьківські збори «Стоп. Булінг» |
5 кл. |
Квітень 2024 р. |
Класний керівник |
16. |
Тренінгове заняття «Як би ти почувався, коли б...» |
6 кл. |
Квітень 2024 р. |
Класний керівник |
17. |
Тренінгове заняття «Створення затишного місця» |
6 кл. |
Травень 2024 р. |
Класний керівник |
18. |
Інтелектуальна гра «Булінг у казках» |
3 кл. |
Травень 2024 р. |
Класний керівник |
19. |
Насильство в сім’ї. Поради батькам |
4 кл. |
Травень 2024 р. |
Класний керівник |
20. |
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
|
Протягом року |
Сіріньок С.В. Вербицька Л. |
21. |
Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
|
Протягом року |
Адміністрація закладу |
22. |
Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія) |
1-11 кл |
Вересень 2023 |
Класні керівники |
23. |
Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції |
1-11 кл |
Протягом року, згідно графіку |
Вербицька Л |
24. |
Практичне заняття “І знову булінг. З’ясовуємо обставини” |
Пед. праців |
Грудень 2023 |
Вербицька Л Сіріньок С. |
25. |
Розробка пам’ятки “Маркери булінгу” |
|
Січень 2024 |
Учнівське самоврядування |
26. |
Тренігове заняття “Булінг в учительській: як розпізнати та запобігти” |
Працівники закладу |
Березень 2024 |
Адміністрація закладу |
27. |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Бат. громад |
Грудень 2023 |
Адміністрація закладу |
28. |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі |
1-11кл |
Січень 2024 |
Сіріньок С. |
29. |
Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню) |
Пед. праців |
Протягом року |
Адміністрація закладу |
30. |
Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
Бат. громад |
Протягом року |
Класні керівники, вчителі початкових класів |
2024/2025 навчальний рік |
||||
1. |
Тренінгове заняття «Небайдуже ставлення» |
7 кл. |
Вересень 2024 р. |
Класний керівник |
2. |
Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння. |
Педагоги |
Вересень 2024 р. |
Сіріньок С.В. |
3. |
Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.». |
Педагоги |
Вересень 2024 р. |
Сіріньок С.В. |
4. |
Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2024 р. |
Сіріньок С.В. |
5. |
Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2024 р. |
Сіріньок С.В. |
6. |
«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду» |
1; 5 кл |
Жовтень 2024 р |
Сіріньок С.В. |
7. |
Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.» |
Педагоги |
Листопад 2024 р |
Сіріньок С.В. |
8. |
Діагностичне обстеження вивчення тривожності та агресії учнів. |
6-10кл |
Листопад 2024 р |
Сіріньок С. |
9. |
Батьківські збори «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою» |
8 кл. |
Жовтень 2024 р. |
Класний керівник |
10. |
Коструктивне розв’язання конфліктів |
10 кл. |
Жовтень 2024 р. |
Класний керівник |
11. |
Акція «16 днів проти насильства» |
1-11 |
Листопад |
Класний керівник |
12. |
Година спілкування «Антибулінг. Юність без насильства» |
11 кл. |
Листопад 2024 р. |
Класний керівник |
13. |
Тренінгове заняття «Територія Ні- неповазі»: статут небайдужого ставлення«» |
7 кл. |
Грудень 2024 р. |
Класний керівник |
14. |
Квест «Подолаємо конфлікти дружною командою» |
8 кл. |
Квітень 2025 р. |
Класний керівник |
15. |
Зустріч з батьками «Протидія булінгу та насильству – це необхідність» |
9 кл. |
Березень 2025 р. |
Класний керівник |
16. |
Насильство в родині. Поради батькам. |
5 кл. |
Березень 2025 р. |
Класний керівник |
17. |
Тренінгове заняття «Свідомі вияви небайдужого ставлення дітей» |
7 кл. |
Березень 2025 р. |
Класний керівник |
18. |
Заняття з елементами тренінгу «Попередження конфліктів у соціальних мережах» |
8 кл. |
Травень 2025 р. |
Класний керівник |
19. |
Відверта розмова «Година спілкування у мережі інтернет» |
10 кл. |
Травень 2025 р. |
Класний керівник |
20. |
Батьківські збоори «Булінг у школі: чи діти жорстокі? Чому? |
|
Травень 2025 р. |
Класний керівник |
21. |
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
|
Протягом року |
Сіріньок С.В. Вербицька Л. |
22. |
Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
|
Протягом року |
Адміністрація закладу |
23. |
Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія) |
1-11 кл |
Вересень 2024 |
Класні керівники |
24. |
Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції |
1-11 кл |
Протягом року, згідно графіку |
Вербицька Л |
25. |
Круглий стіл “Мобінг. Нові правила взаємин у трудовому колективі” |
Працівники закладу |
Січень 2025 |
Вербицька Л. Сіріньок С. |
26. |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Бат. громад |
Грудень 2024 |
Адміністрація закладу |
27. |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі |
1-11кл |
Січень 2025 |
Сіріньок С. |
28. |
Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню) |
Пед. праців |
Протягом року |
Адміністрація закладу |
29. |
Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
Бат. громад |
Протягом року |
Класні керівники, вчителі початкових класів |
2025/2026 навчальний рік |
||||
1. |
Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння. |
Педагоги |
Вересень 2025 р. |
Сіріньок С.В. |
2. |
Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.». |
Педагоги |
Вересень 2025 р. |
Сіріньок С.В. |
3. |
Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2025 р. |
Сіріньок С.В. |
4. |
Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії» |
Класні керівники 2-11 кл |
Вересень 2025 р. |
Сіріньок С.В. |
5. |
«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду» |
1; 5 кл |
Жовтень 2025 р |
Сіріньок С.В. |
6. |
Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.» |
Педагоги |
Листопад 2025 р |
Сіріньок С.В. |
7. |
Діагностичне обстеження вивчення тривожності та агресії учнів. |
6-10кл |
Листопад 2025 р |
Сіріньок С. |
8. |
Година відвертого спілкування «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу» |
9 кл. |
Жовтень 2025 р. |
Класний керівник |
9. |
Тренінгове заняття «На місці іншого» |
8 кл. |
Жовтень 2025 р. |
Класний керівник |
10. |
Тренінгове заняття «Емоційна саморегуляція» |
11 кл. |
Листопад 2025 р. |
Класний керівник |
11. |
Акція «16 днів проти насильства» |
1-11 |
Листопад 2025 р. |
Педагогічні працівники |
12. |
Інтерактивна бесіда «Знайомтеся – КІКО!» |
1 кл. |
Листопад 2025 р. |
Класний керівник |
13. |
Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі» |
9 кл. |
Грудень 2025 р. |
Класний керівник |
14. |
Тренінгове заняття «Конфлікт назріває» |
8 кл. |
Березень 2026 р. |
Класний керівник |
15. |
Інтерактивна бесіда «Хороші секрети – погані секрети!» |
1 кл. |
Березень 2026 р. |
Класний керівник |
16. |
Розігрування ситуацій «Вплив друзів. Протидія небажаним пропозиціям.» |
2 кл. |
Березень 2026 р. |
Класний керівник |
17. |
Засідання педагогічної ради щодо виконання проєкту «Заклад освіти – толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ» |
|
Травень 2026 р. |
Педагогічні працівники |
18. |
Консультативний пункт «Скринька довіри» |
|
Протягом року |
Сіріньок С.В. Вербицька Л. |
19. |
Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
|
Протягом року |
Адміністрація закладу |
20. |
Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія) |
1-11 кл |
Вересень 2025 |
Класні керівники |
21. |
Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції |
1-11 кл |
Протягом року, згідно графіку |
Вербицька Л |
22. |
Тренінгове заняття з елементами воркшопу “Булінг у дорослому колективі. Як запобігти мобінгу” |
Працівники закладу |
Жовтень 2024 |
Адміністрація закладу |
23. |
Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти |
Бат. громад |
Грудень 2025 |
Адміністрація закладу |
24. |
Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі |
1-11кл |
Січень 2026 |
Сіріньок С. |
25. |
Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню) |
Пед. праців |
Протягом року |
Адміністрація закладу |
26. |
Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування |
Бат. громад |
Протягом року |
Класні керівники, вчителі початкових класів |
Очікувані результати:
створення системи виховної та профілактичної роботи в закладі;
допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;
навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);
профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;
створення безпечного толерантного середовища.
Алгоритм дій у разі виявлення випадку
насильства над дитиною
1. У випадках, коли працівник школи має підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників навчального закладу або інших осіб), ваші дії:
Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію освітнього закладу.
зафіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства згідно Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.
Дотриманання принципу конфеденційності є обов’язковим.
У випадках, коли до працівника школи звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:
Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації освітнього закладу.
Адміністрація закладу повідомляє в письмовій формі про виявлений факт службу у справах сім’ї, відділ освіти, поліцію або будь-якому працівнику органів внутрішніх справ.
зафіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства згідно Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.
Дотриманання принципу конфеденційності є обов’язковим.
Дії адміністрації освітнього закладу у разі
отримання повідомлення про жорстоке
поводження з дитиною
У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника освітнього закладу до представника адміністрації освітнього закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний:
якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано. Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.
Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до служби у справах сім’ї, відділу поліції, відділу освіти. Відповідні служби повинні зареєструвати це повідомлення відповідно до вимог законодавства України.
Адміністрація закладу організовує соціально-психологічний супровід постраждалого та корекційну роботу з жертвою та її кривдником.
Медична сестра надає домедичну допомогу (у разі потреби).
Дотриманання принципу конфеденційності є обов’язковим.
Зразок заяв учнів, батьків, свідків булінгу (цькуванню)
Склад комісії з виявлення фактів булінгу та реагування на них
Самарська Л.В. - директор закладу, голова комісії;
Вербицька Л.О. - заступник директора з виховної роботи, заступник голови комісії;
Сіріньок С.В. - практичний психолог, член комісії;
Сплавник В.В. - громадський інспектор, член комісії;
класний керівник класу, в якому виявлено факт булінгу (за потребою).
Рішення педради "Створення безпечного освітнього простору, запобігання булінгу, кібербулінгу та мобінгу в освітньому закладі".
Презентація педради
2024/2025 навачальний рік
- Наказ "Про створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню) у 2024/2025 навчальному році"
- Наказ "Про проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу у 2024/2025 навчальному році"
- Наказ "Про підсумки проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу у 2024/2025 навчальному році"
- Наказ"Про проведення шкільного DOCU/ТИЖНЯ "Права людини та волонтерство"
- Наказ"Про підсумки проведення шкільного DOCU/ТИЖНЯ "Права людини та волонтерство"
2023/2024 навачальний рік
- Наказ "Про створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню) у 2023/2024 навчальному році"
- Наказ "Про проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу у 2023/2024 навчальному році"
- Наказ "Про підсумки проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу у 2023/2024 навчальному році"
- Наказ"Про організацію та проведення заходів із запобігання та протидії дискримінації у 2023/2024 навчальному році"
Наказ "Про затвердження правила онлайн- безпеки для здобувачів освіти"
2022/2023 навачальний рік
- Наказ "Про створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню) у 2022/2023 навчальному році."
- Наказ "Про проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу"
- Наказ "Про підсумки проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу"
- Наказ "Про підсумки проведення моніторингового дослідження "Булінг в учнівському середовищі" серед здобувачів освіти 5-11 класів"
- Наказ "Про організацію та проведення заходів із запобігання та продидії дискримінації у 2022/2023 навчальному році"
- Наказ "Про підсумки проведення заходів із запобігання та протидії дискримінації у 2022/2023 навчальному році"
2021/2022 навачальний рік
- Наказ "Про створення безпечного освітнього середовища та попередження і протидії булінгу (цькуванню) у 2021/2022 навчальному році."
- Наказ "Про проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу".
- Наказ "Про підсумки проведення Всеукраїнського тижня з протидії булінгу"
- Наказ "Про затвердження алгоритму дій класного керівника у випадку порушення здобувачами освіти основних правил внутрішкільного розпорядку або у разі винекненні підозри щодо булінгу у шкульному середовищі"
- Наказ "Про Порядок розгляду звернень і повідомлень з приводу жостокого поводження з дітьми або загрозт його вчинення"
- Наказ "про проведення DOCU\ТИЖНЯ проти булінгу".
- Наказ "про підсумки проведення DOCU\ТИЖНЯ проти булінгу".
- Наказ "Про виконання плану заходів щодо запобігання та продидії булінгу (цькуванню) у 2020/2021 н.р"
- Наказ "Про затвердження проєкту “Заклад освіти-толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ” на 2021-2026 роки".
ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!
1.ВИХОВУЙ В СОБІ КУЛЬТУРУ СПІЛКУВАННЯ
2.НЕ ЗАЛИШАЙСЯ БАЙДУЖИМ
3.СОЦІАЛЬНИЙ СТАН НЕ Є ПРИВОДОМ ДЛЯ ЦЬКУВАННЯ
4.ЗАЗДРІСТЬ-НЕГАТИВНА РИСА ЛЮДИНИ
5.СИЛЬНІШИЙ НЕ ОЗНАЧАЄ РОЗУМНІШИЙ
6.ОСОБИСТИЙ ПРИКЛАД
7.ПОВАЖАЙ ДУМКИ ТА ПОГЛЯДИ ІНШИХ
8.ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ
9.МИЛОСЕРДЯ
10.ПОВАГА
11.ПІДТРИМКА ОДНЕ ОДНОГО
12.ПОВАГА ПРАВА КОЖНОГО БУТИ САМИМ СОБОЮ. ФІЗИЧНІ ВАДИ-НЕ ПРОВИНА ДИТИНИ
13.ГОТОВНІСТЬ ДО ПРИМИРЕННЯ
14.ВИЗНАННЯ СВОЇХ ПОМИЛОК
15.ВМІННЯ ВИБАЧАТИСЬ ТА ВИБАЧАТИ
16.КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ
17.ПРИВЕРНУТИ УВАГУ ДО СЕБЕ МОЖНА ГАРНИМИ ВЧИНКАМИ
18.ПІДВИЩУЙ САМООЦІНКУ
ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У КЛАСІ
(У ЗАКЛІДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ)
ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ:
1. Бути толерантним , ввічливим у спілкуванні з учасниками освітнього процесу.
2. Вміти вислухати, не сперечатися.
3. Вирішувати спірні питання дипломатично, коректно.
4. Не проявляти ніяких видів агресії, грубощів, образ до однокласників, інших учасників освітнього процесу.
5. Не приносити до закладу освіти нічого небезпечного.
6. Користуватися мобільними телефонами, дотримуючись Порядку встановленому в закладі освіти.
Комментариев нет:
Отправить комментарий