СТОП! БУЛІНГ!



Що є булінгом?

Згідно з ЗУ «Про освіту» булінгом (цькуванням) є:

  • дії чи бездіяльність
  • полягає у різних формах насильства
  • вчиняється як очно, так і через цифровий простір
  • вчиняється між учасниками освітнього процесу, коли дитина є однією зі сторін (між учнями або між учнями та вчителем)
  • реальним або ймовірним наслідком є шкода психічному або фізичному здоров’ю.

Відповідно, до булінгу не відносяться такі випадки:
– цькування між вчителями, що не стосується учнів;
– цькування в мережі Інтернет, що відбувається не між учасниками одного освітнього середовища.

Булінг також визначається як жорстоке поводження (пп.2. п. 5. Постанови КМУ №585) та передбачає реагування відповідними суб’єктами – Службою у справах дітей та Національною поліцією України.

Всі учні мають право на захист від булінгу (стаття 53 ЗУ «Про освіту»), а керівник закладу зобов’язаний забезпечити освітнє середовище, вільне від насильства.

Право на захист від булінгу

Відповідальність за булінг (цькування) між учасниками освітнього процесу передбачена статтею 173-4 КУпАП.

Керівник закладу освіти (директор) повинен:

розглянути заяву про випадок булінгу, а також вжити заходів за рішенням комісії на основі розслідування випадку

забезпечення виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг тим, хто вчинив булінг, потерпів від нього або став свідком цькування

повідомити уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу

згідно зі ст.26 ЗУ “Про освіту”

Повноваження комісії з розгляду випадку булінгу (згідно з Постановою КМУ №585):

• Аналіз інформації про обставини булінгу
• Розроблення, виконання, систематичний (щоквартальний) перегляд і коригування індивідуального плану із забезпеченням відповідності запланованих заходів інтересам дитини
• Ініціювати розгляд питання щодо соціального захисту дитини.
Заклад освіти зобов’язаний (стаття 26 ЗУ «про освіту» та Постанова КМУ №585) повідомити Службу у справах дітей та органи Національної поліції України про випадок булінгу

згідно з Постановою КМУ №585

Роль поліції в реагування на булінг

Дитина, яка вчинила булінг, потрапляє на профілактичний облік підрозділів ювенальної превенції.
Якщо булер протягом року не вчиняв інше цькування, він/вона знімається з профілактичного обліку.

згідно з Наказом МВС №1044 від 19.12.2017


Контактна інформація керівників та педагогічних працівників закладу 

до яких, відповідно до посадових обов’язків, можуть звертатися учасники освітнього процесу для оперативного вирішення питань, що стосуються збереження життя чи здоров’я, а також захисту прав та інтересів дитини:

Директор - Самарська Лариса Володимирівна 050 569 16 44

Громадський інспектор – Сплавник Вікторія Валеріївна 050 957 09 05

Заступник директора з навчально-виховної роботи – Біла Олена Іванівна 066 958 62 39

Заступник директора з виховної роботи - Вербицька Людмила Олександрівна 095 357 50 42

Практичний психолог – Сіріньок Світлана Володимирівна 095 945 40 56

Класні керівники та вчителі початкових класів.

Номер телефону Урядової гарячої лінії з попередження домашнього насильства 1547;

телефонні номери Національної дитячої «гарячої» лінії 0 800 500 225 або 116 111 (для дзвінків з мобільного).







                                                                   Проєкт 

    «Заклад освіти – толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ» 
                                          на 2021-2026 роки

Мета: попередження поширення негативних явищ в учнівському середовищі, запобігання та протидії насильству та булінгу.

Завдання:

  • сприяти розвитку особистості дитини, формуванню її інтелектуального та морального потенціалу; формуванню особистості патріота України, гідного громадянина, який усвідомлює свою приналежність до сучасної Європейської цивілізації;

  • скоординувати зусилля педагогічної, батьківської громадськості для попередження булінгу, протиправних дій та вчинків серед здобувачів освіти;

  • організувати профілактичну роботу на основі глибокого вивчення причин і умов, які сприяють скоєнню здобувачами освіти правопорушень;

  • забезпечити організацію змістовного дозвілля й відпочинку;

  • поліпшити роботу психологічної служби, головну увагу приділити соціально-психолого-педагогічній допомозі здобувачам освіти та їхнім батькам, захисту прав та інтересів неповнолітніх;

  • налагодити правову пропаганду й освіту через наочну агітацію та шкільну газету.

Шляхи реалізації проєкту

2021/2022 навчальний рік

Урок відвертого спілкування «Допоможи собі рятуючи інших».

10 кл.

Вересень 2021 р.

Кравець Т.С.

Поради батькам «Як розпізнати, що дитина страждає від булінгу в школі»

2 кл.

Вересень 2021 р.

Бондарук В.Д.

Тренінгове заняття «Спуск ескалатором за допомогою «Я-повідомлень»

9 кл.

Вересень 2021 р.

Шамрай С.О.

Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння.

Педагоги

Вересень 2021 р.

Сіріньок С.В.

Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.».

Педагоги

Вересень 2021 р.

Сіріньок С.В.

Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень 2021 р.

Сіріньок С.В.

Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень

2021 р.

Сіріньок С.В.

«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду»

1; 5 кл

Жовтень 2021 р

Сіріньок С.В.

Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.»

Педагоги

Листопад

2021 р

Сіріньок С.В.

Акція «16 днів проти насильства»

1-11

Листопад

Педагогічні працівники

Перегляд відеопрезентацій «Кібербулінг або агресія в інтернеті. Способи розпізнання і захист дитини»

10 кл.

Січень

2022 р.

Кравець Т.С.

Тренінгове заняття «Вчіться давати рішучу відсіч»

9 кл.

Січень

2022 р.

Шамрай С.О.

Психолого-педагогічний семінар -практикум : «Формування психологічної компетентності педагогічних працівників у здійснені профілактики насилля та вирішення конфліктів, шляхом впровадження відновних практик.»

Педагоги

Січень

2022 р.

Сіріньок С.В.

Батьківські збори «Протидія цькування в учнівському колективі»

10 кл.

Квітень

2022 р.

Кравець Т.С.

Тренінгове заняття «Разом ми можемо»

9 кл.

Квітень 2022р.

Шамрай С.О.

Інтерактивна бесіда «Впевнене ­НІ»

2 кл.

Квітень 2022р.

Бондарук В.Д

Консультативний пункт «Скринька довіри»


Протягом року

Сіріньок СВ., Вербицька Л.О.

Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування


Протягом року

Адміністрація закладу

Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія)

1-11 кл

Вересень 2021

Класні керівники

Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції

1-11 кл

Протягом року, згідно графіку

Вербицька Л

Психолого-педагогічний семінар “Конфлікти в освіті: шкільна медіація”

Клас. Керів.

Грудень 2021

Вербицька Л.

Сіріньок С.

Практичне заняття “Конфлікт в освітньому середовищі.”

Пед.

праців

Січень 2022

Вербицька Л.

Сіріньок С.

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Бат.

громад

Грудень 2021

Адміністрація закладу

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі

1-11кл

Січень 2022

Сіріньок С.

Вивчення тривожності та агресії учнів проективними методами діагностики

1-10кл

Січень 2022

Сіріньок С.

Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню)

Пед.

праців

Протягом року

Адміністрація закладу

Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування

Бат.

громад

Протягом року

Класні керівники, вчителі початкових класів

2022/2023 навчальний рік

1.

Місячник профілактики суїцидального ризику: Діагностика вивчення суїцидального ризику серед учнів 8-11 кл.

8-11 кл

Вересень 2022 р.

Сіріньок С.В.

2.

Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння.

Педагоги

Вересень 2022 р.

Сіріньок С.В.

3.

Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.».

Педагоги

Вересень 2022 р.

Сіріньок С.В.

4.

Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень 2022р.

Сіріньок С.В.

5.

Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень

2022 р.

Сіріньок С.В.

6.

«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду»

1; 5 кл

Жовтень 2022 р

Сіріньок С.В.

7.

Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.»

Педагоги

Листопад

2022 р

Сіріньок С.В.

8.

Тренінгове заняття «Невидима межа»

10 кл.

Жовтень 2022 р.

Шамрай С.О.

9.

Акція «16 днів проти насильства»

1-11

Листопад 2022 р.

Педагогічні працівники

10.

Виховна година «Булінг у дитячому середовищі: причини, наслідки та шляхи його подолання»

3 кл.

Листопад 2022 р.

Бондарук В.Д

11.

Поради батькам щодо зменшення ризиків булінгу та кібербулінгу для своєї дитини

11 кл.

Грудень 2022 р.

Кравець Т.С.

12.

Тренінгове заняття «Полотно оповідей про родинні зв’язки»

10 кл.

Грудень 2022р.

Шамрай С.О.

13.

Вивчення тривожності та агресії учнів проективними методами діагностики

1-10кл

Січень 2023

Сіріньок С.

14.

Урок відвертого спілкування «Стержись! Бо, що посієш те й пожнеш. Про стосунки в учнівському середовищі»

11 кл.

Березень 2023 р.

Кравець Т.С.

15.

Тренінгове заняття «Ти сильний, але разом ми сильніші»

10 кл.

Квітень 2023р.

Шамрай С.О.

16.

Рекомендації батькам щодо стримування агресивної поведінки дітей

3 кл.

Травень 2023 р.

Бондарук В.Д

17.

Консультативний пункт «Скринька довіри»


Протягом року

Сіріньок С.В.

Вербицька Л.

18.

Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування


Протягом року

Адміністрація закладу

19.

Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія)

1-11 кл

Вересень 2022

Класні керівники

20.

Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції

1-11 кл

Протягом року, згідно графіку

Вербицька Л

21.

Круглий стіл “Безпечна школа. Маски булінгу”

Пед.

праців

Жовтень 2022

Вербицька Л.

Сіріньок С.

22.

Круглий стіл “Дискримінація у школі. Що варто знати”

Працівники закладу

Січень 2023

Адміністрація закладу

23.

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Бат.

громад

Грудень 2022

Адміністрація закладу

24.

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі

1-11кл

Січень 2023

Сіріньок С.

25.

Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню)

Пед.

праців

Протягом року

Адміністрація закладу

26.

Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування

Бат.

громад

Протягом року

Класні керівники, вчителі початкових класів

2023/2024 навчальний рік

1.

Година спілкування «Стоп. Булінг»

9 кл.

Вересень 2023 р.

Класний керівник

2.

Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння.

Педагоги

Вересень 2023 р.

Сіріньок С.В.

3.

Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.».

Педагоги

Вересень 2023 р.

Сіріньок С.В.

4.

Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень 2023 р.

Сіріньок С.В.

5.

Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень

2023 р.

Сіріньок С.В.

6.

«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду»

1; 5 кл

Жовтень 2023 р

Сіріньок С.В.

7.

Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.»

Педагоги

Листопад

2023 р

Сіріньок С.В.

8.

Діагностичне обстеження вивчення тривожності та агресії учнів.

6-10кл

Листопад 2023 р

Сіріньок С.

9.

Тренінгове заняття «Надірване серце»

11 кл.

Жовтень 2023 р.

Класний керівник

10.

Круглий стіл « Як не стати жертвою булінгу?»

10 кл.

Жовтень 2023 р.

Класний керівник

11.

Година спілкування «Кібербулінг. Який він?»

7 кл.

Листопад 2023 р.

Класний керівник

12.

Акція «16 днів проти насильства»

1-11

Листопад 2023 р.

Педагогічні працівники

13.

Перегляд відеопрезентацій «Булінг у школі. Як його розпізнати»

7 кл.

Лютий

2024 р.

Класний керівник

14.

Дискусія з батьками «Безпечна школа. Боротьба з булінгом»

8 кл.

Квітень

2024 р.

Класний керівник

15.

Батьківські збори «Стоп. Булінг»

5 кл.

Квітень

2024 р.

Класний керівник

16.

Тренінгове заняття «Як би ти почувався, коли б...»

6 кл.

Квітень

2024 р.

Класний керівник

17.

Тренінгове заняття «Створення затишного місця»

6 кл.

Травень 2024 р.

Класний керівник

18.

Інтелектуальна гра «Булінг у казках»

3 кл.

Травень 2024 р.

Класний керівник

19.

Насильство в сім’ї. Поради батькам

4 кл.

Травень 2024 р.

Класний керівник

20.

Консультативний пункт «Скринька довіри»


Протягом року

Сіріньок С.В.

Вербицька Л.

21.

Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування


Протягом року

Адміністрація закладу

22.

Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія)

1-11 кл

Вересень 2023

Класні керівники

23.

Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції

1-11 кл

Протягом року, згідно графіку

Вербицька Л

24.

Практичне заняття “І знову булінг. З’ясовуємо обставини”

Пед.

праців

Грудень 2023

Вербицька Л

Сіріньок С.

25.

Розробка пам’ятки “Маркери булінгу”


Січень 2024

Учнівське самоврядування

26.

Тренігове заняття “Булінг в учительській: як розпізнати та запобігти”

Працівники закладу

Березень 2024

Адміністрація закладу

27.

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Бат.

громад

Грудень 2023

Адміністрація закладу

28.

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі

1-11кл

Січень 2024

Сіріньок С.

29.

Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню)

Пед.

праців

Протягом року

Адміністрація закладу

30.

Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування

Бат.

громад

Протягом року

Класні керівники, вчителі початкових класів

2024/2025 навчальний рік

1.

Тренінгове заняття «Небайдуже ставлення»

7 кл.

Вересень 2024 р.

Класний керівник

2.

Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння.

Педагоги

Вересень 2024 р.

Сіріньок С.В.

3.

Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.».

Педагоги

Вересень 2024 р.

Сіріньок С.В.

4.

Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень 2024 р.

Сіріньок С.В.

5.

Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень

2024 р.

Сіріньок С.В.

6.

«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду»

1; 5 кл

Жовтень 2024 р

Сіріньок С.В.

7.

Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.»

Педагоги

Листопад

2024 р

Сіріньок С.В.

8.

Діагностичне обстеження вивчення тривожності та агресії учнів.

6-10кл

Листопад 2024 р

Сіріньок С.

9.

Батьківські збори «Шкільний булінг. Якщо ваша дитина стала його жертвою»

8 кл.

Жовтень 2024 р.

Класний керівник

10.

Коструктивне розв’язання конфліктів

10 кл.

Жовтень 2024 р.

Класний керівник

11.

Акція «16 днів проти насильства»

1-11

Листопад

Класний керівник

12.

Година спілкування «Антибулінг. Юність без насильства»

11 кл.

Листопад 2024 р.

Класний керівник

13.

Тренінгове заняття «Територія Ні- неповазі»: статут небайдужого ставлення«»

7 кл.

Грудень 2024 р.

Класний керівник

14.

Квест «Подолаємо конфлікти дружною командою»

8 кл.

Квітень

2025 р.

Класний керівник

15.

Зустріч з батьками «Протидія булінгу та насильству – це необхідність»

9 кл.

Березень 2025 р.

Класний керівник

16.

Насильство в родині. Поради батькам.

5 кл.

Березень 2025 р.

Класний керівник

17.

Тренінгове заняття «Свідомі вияви небайдужого ставлення дітей»

7 кл.

Березень 2025 р.

Класний керівник

18.

Заняття з елементами тренінгу «Попередження конфліктів у соціальних мережах»

8 кл.

Травень 2025 р.

Класний керівник

19.

Відверта розмова «Година спілкування у мережі інтернет»

10 кл.

Травень 2025 р.

Класний керівник

20.

Батьківські збоори «Булінг у школі: чи діти жорстокі? Чому?


Травень 2025 р.

Класний керівник

21.

Консультативний пункт «Скринька довіри»


Протягом року

Сіріньок С.В.

Вербицька Л.

22.

Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування


Протягом року

Адміністрація закладу

23.

Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія)

1-11 кл

Вересень 2024

Класні керівники

24.

Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції

1-11 кл

Протягом року, згідно графіку

Вербицька Л

25.

Круглий стіл “Мобінг. Нові правила взаємин у трудовому колективі”

Працівники закладу

Січень 2025

Вербицька Л.

Сіріньок С.

26.

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Бат.

громад

Грудень 2024

Адміністрація закладу

27.

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі

1-11кл

Січень 2025

Сіріньок С.

28.

Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню)

Пед.

праців

Протягом року

Адміністрація закладу

29.

Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування

Бат.

громад

Протягом року

Класні керівники, вчителі початкових класів

2025/2026 навчальний рік

1.

Діагностика педагогічних працівників: упередження психічного вигоряння.

Педагоги

Вересень 2025 р.

Сіріньок С.В.

2.

Психолого-педагогічний семінар «Педагогіка для професіоналів»: «Упередження психічного вигоряння, як необхідної передумови формування професіоналізму вчителя.».

Педагоги

Вересень 2025 р.

Сіріньок С.В.

3.

Психолого-педагогічне дослідження: «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень 2025 р.

Сіріньок С.В.

4.

Псих-педагогічний практикум «Вивчення психологічного клімату в учнівських колективах та соціального статусу учнів методами соціометрії»

Класні керівники 2-11 кл

Вересень

2025 р.

Сіріньок С.В.

5.

«Вивчення рівня тривожності та агресії учнів 1 та 5 класу під час адаптаційного періоду»

1; 5 кл

Жовтень 2025 р

Сіріньок С.В.

6.

Психолого-педагогічний консиліум «Вивчення адаптаційного періоду учнів 1 та 5 класу.»

Педагоги

Листопад

2025 р

Сіріньок С.В.

7.

Діагностичне обстеження вивчення тривожності та агресії учнів.

6-10кл

Листопад 2025 р

Сіріньок С.

8.

Година відвертого спілкування «Не допускай проявів булінгу над собою. Допоможи другу»

9 кл.

Жовтень 2025 р.

Класний керівник

9.

Тренінгове заняття «На місці іншого»

8 кл.

Жовтень 2025 р.

Класний керівник

10.

Тренінгове заняття «Емоційна саморегуляція»

11 кл.

Листопад 2025 р.

Класний керівник

11.

Акція «16 днів проти насильства»

1-11

Листопад 2025 р.

Педагогічні працівники

12.

Інтерактивна бесіда «Знайомтеся – КІКО!»

1 кл.

Листопад 2025 р.

Класний керівник

13.

Тренінгове заняття «Профілактика булінгу в учнівському середовищі»

9 кл.

Грудень 2025 р.

Класний керівник

14.

Тренінгове заняття «Конфлікт назріває»

8 кл.

Березень 2026 р.

Класний керівник

15.

Інтерактивна бесіда «Хороші секрети – погані секрети!»

1 кл.

Березень 2026 р.

Класний керівник

16.

Розігрування ситуацій «Вплив друзів. Протидія небажаним пропозиціям.»

2 кл.

Березень 2026 р.

Класний керівник

17.

Засідання педагогічної ради щодо виконання проєкту «Заклад освіти – толерантне середовище, СТОП БУЛІНГ»


Травень 2026 р.

Педагогічні працівники

18.

Консультативний пункт «Скринька довіри»


Протягом року

Сіріньок С.В.

Вербицька Л.

19.

Проведення інструктивних нарад для працівників закладу щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування


Протягом року

Адміністрація закладу

20.

Моніторингове дослідження наявності референтних груп та відсторонених в колективах (соціометрія)

1-11 кл

Вересень 2025

Класні керівники

21.

Профілактичні бесіди з представниками ювенальної поліції

1-11 кл

Протягом року, згідно графіку

Вербицька Л

22.

Тренінгове заняття з елементами воркшопу “Булінг у дорослому колективі. Як запобігти мобінгу”

Працівники закладу

Жовтень 2024

Адміністрація закладу

23.

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти

Бат.

громад

Грудень 2025

Адміністрація закладу

24.

Анонімне анкетування учнів про випадки булінгу (цькування) у школі

1-11кл

Січень 2026

Сіріньок С.

25.

Вивчення законодавчих документів, практик щодо протидії булінгу (цькуванню)

Пед.

праців

Протягом року

Адміністрація закладу

26.

Батьківські збори, лекторії, практичні заняття щодо щодо запобігання булінгу (цькуванню) та заходів реагування

Бат.

громад

Протягом року

Класні керівники, вчителі початкових класів

Очікувані результати:

  • створення системи виховної та профілактичної роботи в закладі;

  • допомога здобувачам освіти і їхнім батькам у захисті своїх прав та інтересів;

  • навчання дітей знаходити вихід із кризових ситуацій та захищати себе від усіх видів насильства (булінгу);

  • профілактика правопорушень і злочинності серед молоді;

  • створення безпечного толерантного середовища.





Алгоритм дій у разі виявлення випадку

насильства над дитиною


1. У випадках, коли працівник школи має підозри жорстокого поводження з дитиною або є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, інших працівників навчального закладу або інших осіб), ваші дії:

  • Повідомити про це в усній чи письмовій формі адміністрацію освітнього закладу.

  • зафіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства згідно Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.

  • Дотриманання принципу конфеденційності є обов’язковим.


У випадках, коли до працівника школи звернулася дитина з усною скаргою щодо жорстокого поводження з нею, ваші дії:

  • Оформити звернення дитини у письмовій формі та передати його до адміністрації освітнього закладу.

  • Адміністрація закладу повідомляє в письмовій формі про виявлений факт службу у справах сім’ї, відділ освіти, поліцію або будь-якому працівнику органів внутрішніх справ.

  • зафіксувати необхідну інформацію в журналі реєстрації фактів виявлення (звернення) про вчинення насильства згідно Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству  і  насильству за ознакою статті затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22.08.2018 №658.

  • Дотриманання принципу конфеденційності є обов’язковим.


Дії адміністрації освітнього закладу у разі

отримання повідомлення про жорстоке

поводження з дитиною

У разі звернення дитини, її батьків (осіб, які їх замінюють) або працівника освітнього закладу до представника адміністрації освітнього закладу щодо жорстокого поводження з нею адміністратор зобов’язаний:

  • якщо звернення (повідомлення) усне, оформити це повідомлення письмово, зазначивши, від кого та коли (дата, час) воно отримано. Звернення має бути оформлене належним чином, відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян» (має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання; письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати.

  • Необхідно терміново (протягом однієї доби) передати цей документ до служби у справах сім’ї, відділу поліції, відділу освіти. Відповідні служби повинні зареєструвати це повідомлення відповідно до вимог законодавства України.

  • Адміністрація закладу організовує соціально-психологічний супровід постраждалого та корекційну роботу з жертвою та її кривдником.

  • Медична сестра надає домедичну допомогу (у разі потреби).

  • Дотриманання принципу конфеденційності є обов’язковим.


    Зразок заяв учнів, батьків, свідків булінгу (цькуванню)    

                            

Склад комісії з виявлення фактів булінгу та реагування на них

Самарська Л.В. - директор закладу, голова комісії;

Вербицька Л.О. - заступник директора з виховної роботи, заступник голови комісії;

Сіріньок С.В. - практичний психолог, член комісії;

Сплавник В.В. - громадський інспектор, член комісії;

класний керівник класу, в якому виявлено факт булінгу (за потребою).         


Засідання педагогічної ради на тему:
«Створення безпечного освітнього простору, запобіганню булінгу, кібербулінгу та мобінгу в освітньому закладі»

Вербицька Л.О. «Попередження насильства щодо дітей та створення безпечного, доброзичливого та вільного від насильства середовища в освітньому закладі»;
Пика М.Г. «Спорт проти булінгу»;
Сіріньок С.В. «Навички медіації. Вирішення конфліктів мирниим шляхом»;
Жила В.Г., Маслієнко А.І. «Запобігання булінгу та мобінгу в Новій українській школі»;
Шамрай С.О., Бондарук В.Д. «Профілактика булінгу в учнівському середовищі у роботі з батьківською громадскістю»;
Забава Н.С., Горпинич І.М., Кравець Т.С. «Проведення тижня проти булінгу»;
Кондратьєв Д.В. «Кібербулінг або агресія в інтернеті: способи розпізнання і захист»;
Біла О.І., Добрознай І.С., Маслюк О.С. «Профілактичні заходи щодо булінгу під час освітнього процесу» (із досвіду роботи);
Харченко М.О. «Інформаційно-просвітницькі заходи з молодшими школярами щодо формування ненасильницьких моделей поведінки серед дітей».

Рішення педради "Створення безпечного освітнього простору, запобігання булінгу, кібербулінгу та мобінгу в освітньому закладі".
Презентація педради

2023/2024 навачальний рік


2022/2023 навачальний рік

2021/2022 навачальний рік



2019/2020 навачальний рік

З метою створення безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок, профілактики та боротьби з негативними соціально-педагогічними явища у закладі розроблено та реалізовуються  шкільні програми «Превентивного виховання на період 2018-2022 роки» та «Попередження насильства в сім’ї на період 2017-2021 роки».
Планування заходів по створенню безпечного освітнього середовища здійснюється на основі програм «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», «Нова українська школа» у поступі до цінностей». У  роботі з учнівськими колективами вчителі початкових клаів почали реалізовувати програму самовдосконалення «Уроки добрих знань» для учнів 1-4 класів, класні керівники  5-8 класів працюють за програмою «Не смійся з мене», а для учнів 9-11 класів реалізовується програмою «Сімейні цінності». Дані програми відповідають віковим особливостям учнів та схвалені для використання в загальноосвітніх навчальних закладах (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти №14.1/12-Г-156 від 03.07.2012 року).
Протягом 2019 року відповідно до річного плану роботи закладу було заплановано та проведено:
·        психолого-педагогічний практикум «Профілактика соціальних ризиків» (Сіріньок С.В.);
·        батьківські збори «Торгівля людьми – це небезпечно» (Яланська А.А.);
·        психолого-педагогічний практикум «Профілактика насилля  та практика вирішення конфліктів» (Сіріньок С.В.);
·        круглий стіл для батьків «Безпечна школа. Боротьба з булінгом» (Яланська А.А.);
·        тренінг  «Позитивне підкріплення відносин з однолітками» для учнів 10-11 кл. (Вербицька Л.О.);
·        єдиний урок з протидії торгівлі людьми для учнів 5-11 кл. (класні керівники);
·        лекторська група «Кримінальна відповідальність за сутинерство під час торгівлі людьми» для учнів 9-11 кл. (Коростильов В.В.);
·        відеозал «Правда про тютюн» для учнів 10 кл. (Кирильченко Н.А.);
·        тиждень проти булінгу для учнів 5-11 кл.
·        позакласний захід «СНІД» для учнів 7 кл. (Горпинич І.М.);
·        місячник «Правова свідомість та правова культура школярів»;
·        акція «16 днів проти насильства»;
·        тематична полиця «Хто попереджений – той захищений» для учнів 1-11 кл. (Храмова С.Ю.);
·        конкурс плакатів «Гроші і брязкальця не замінять здоров’я і самоповагу» серед учнів 9-11 кл.;
·        година спілкування «Факти і міфи про СНІД» для учнів 10 кл. (Кирильченко Н.А.);
·        круглий стіл «Хто попереджений – той захищений» для учнів 11 кл. (Яланська А.А.);
·        психологічна студія для батьків 7 кл. «Профілактика психічної депривації та самореабілітації» (Сіріньок С.В.).
Питання створення  безпечного освітнього середовища протягом  навчального року  знаходиться  постійно  в  полі  зору  адміністрації  школи.  Видано відповідні накази по школі, що  регламентують  роботу  з даного  питання:
·         «Про проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» від 15.11.2019 №;
·        «Про підсмки проведення Всеукраїнської акції «16 днів проти насильства» від 11.12.2019 №;
·        «Про участь у обласному дитячому конкурсі малюнків та фоторобіт з протидії насильству» від 31.10.2019 №;
·        «Про підсумки проведення місячника правової освіти та виховання «Правова свідомість та правова культура школярів» від 15.12.2019 №;
·        «Про проведення місячника правової освіти та виховання «Правова свідомість та правова культура школярів» від 15.11.2019 №;
·        «Про підсумки проведення  Всеукраїнського тижня права» від 15.12.2019 №;
·        «Про проведення  Всеукраїнського тижня права» від 28.09.2019 №;
·        «Про організацію правової освіти  та  виховання    у 2019/2020  навчальному році» від 02.09.2019 № 137;
·        «Про підсумки проведення  DOCU/ ТИЖНЯ проти булінгу» від 28.10.2019 №;
·        «Про проведення  DOCU/ ТИЖНЯ проти булінгу» від 18.10.2019 №;
·        «Про Порядок розгляду звернень і повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення» від 02.09.2019 № 138;
·        «Про затвердження плану роботи Ради з профілактики правопорушень та бездоглядності на  2018/2019 навчальний рік» від 02.09.2019 № 136;
·        «Про затвердження плану проведення корекційно-профілактичних занять з учнями 1-11 класів за програмою  «Школа і поліція» від 26.09.2019 № 193.
У закладі створено діючу комісію з питань розгляду й ухвалення рішення по кожному факту звернення зі скаргами на насильство в родині, в складі директора закладу Самарської Л.В., практичного психолога Сіріньок С.В., заступника директора школи з виховної роботи Вербицької Л.О., інспектора з охорони дитинства Маслієнко А.І.. Протягом 2019 року педагогічними працівниками, батьківською громадскістю не зафіксовано фактів насильства  стосовно дітей.
Станом на 10.01.2020 року на обліку сімей, в яких існує загроза вчиненню насильства не має.
У заступника директора школи з виховної роботи Вербицької Л.О. створена відеотека до якої входять фільми проти насильства: «Зупинимо домашнє насильство», «Ми проти насильства і жорстокості», «Насильство в сім’ї», «Світ має бути без насилля», «насилля у родині – глобальна проблема людства», «Соціальна реклама проти домашнього насильства», які використовують класні керівники, вчитель основ здоров’я Добрознай І.С. на уроках під час вивчення розділу «Соціальна складова здоров'я» та позакласних заходах. Класні керівники на годинах спілкування     організовують роботу малого кінозалу. У цьому навчальному році учні школи переглянули такі фільми та слайди: «Торгівля людьми», «Правда про куріння», «Правда про алкоголь»,  «Правда про СНІД», «Правда про наркотики», а також відео проекти, створені нашими учнями 10-11 класами: «Ми за життя без СНІДу», «Керуй своїм життям».
Навчальний заклад забезпечений практичним психологом відповідно до Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 02.07.2009 № 687/16703. Так, Сіріньок С.В. постійно організовує та проводить просвітницько-профілактичні заходи з учнями, батьками, педагогічними працівниками використовуючи методи подолання стресу, посттравматичним стресовим розладам, поводженню дітей та дорослих в період конфліктної та постконфліктної ситуації. Особливу увагу приділяє профілактиці негативних проявів в учнівських колективах та у родинному оточенні, проявів насилля, суіцидальної поведінки серед учнів.
Підвищено рівень доступності учасників освітнього процесу до соціально-психологіних послуг шляхом проведення «годин психолога». Так в 1-9 класах проводяться заняття спрямовані на психореабілітацію із застосуванням ідеомоторних, дихальних, кінезіологічних вправ та технік для профілактики насилля в учнівському середовищі. Для учнів 10-11 класів заняття спрямовані на проблеми зростання та здоров'я в період статевого дозрівання, репродуктивне здоров'я та стилі життя.
На засідання методичного об'єднанні класних керівників у листопаді 2019 року проводився психолого-педагогічний семінар «Конфлікти в освіті: шкільна медіація». Дана програма є ефективним способом розв’язання конфліктних ситуацій. Класні керівники познайомилися із методикою, яка дозволяє формувати у школярів навички співпраці, будувати ефективну систему вирішення суперечок.
Постійно оновлюються матеріали куточка «Закон і ми». Для учнів працює скринька довіри.
У 2019\2020 навчальному році на базі закладу працює гурток «Вирішення конфліктів мирним шляхом. Базові навчки медіації», керівник практичний психолог Сіріньок С.В.

Організація профілактичної роботи в навчальному закладі проводиться систематично. 

ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!

1.ВИХОВУЙ В СОБІ КУЛЬТУРУ СПІЛКУВАННЯ

2.НЕ ЗАЛИШАЙСЯ БАЙДУЖИМ

3.СОЦІАЛЬНИЙ СТАН НЕ Є ПРИВОДОМ ДЛЯ ЦЬКУВАННЯ

4.ЗАЗДРІСТЬ-НЕГАТИВНА РИСА ЛЮДИНИ

5.СИЛЬНІШИЙ НЕ ОЗНАЧАЄ РОЗУМНІШИЙ

6.ОСОБИСТИЙ ПРИКЛАД

7.ПОВАЖАЙ ДУМКИ ТА ПОГЛЯДИ ІНШИХ

8.ДОБРОЗИЧЛИВІСТЬ

9.МИЛОСЕРДЯ

10.ПОВАГА

11.ПІДТРИМКА ОДНЕ ОДНОГО

12.ПОВАГА ПРАВА КОЖНОГО БУТИ САМИМ СОБОЮ. ФІЗИЧНІ ВАДИ-НЕ ПРОВИНА ДИТИНИ

13.ГОТОВНІСТЬ ДО ПРИМИРЕННЯ

14.ВИЗНАННЯ СВОЇХ ПОМИЛОК

15.ВМІННЯ ВИБАЧАТИСЬ ТА ВИБАЧАТИ

16.КОМУНІКАБЕЛЬНІСТЬ

17.ПРИВЕРНУТИ УВАГУ ДО СЕБЕ МОЖНА ГАРНИМИ ВЧИНКАМИ

18.ПІДВИЩУЙ САМООЦІНКУ


ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ УЧНІВ У КЛАСІ

(У ЗАКЛІДІ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ)

ДЛЯ ЗАПОБІГАННЯ БУЛІНГУ:

1. Бути толерантним , ввічливим у спілкуванні з учасниками освітнього процесу.

2. Вміти вислухати, не сперечатися.

3. Вирішувати спірні питання дипломатично, коректно.

4. Не проявляти ніяких видів агресії, грубощів, образ до однокласників, інших учасників освітнього процесу.

5. Не приносити до закладу освіти нічого небезпечного.

6. Користуватися мобільними телефонами, дотримуючись Порядку встановленому в закладі освіти.


Комментариев нет:

Отправить комментарий